امروز:10 فروردین 1403

کارکنان توییتر در مورد انتقال توییتر و ایلان ماسک چه می گویند؟

در لحظاتی قبل از اینکه ایلان ماسک توییتر را بخرد، کانال‌های Slack این شرکت با یک جو عصبی رو به رو شده بود. روزها از زمانی که رهبری توییتر چیزی را با آنها به اشتراک گذاشته بود می‌گذشت، و پس از گزارش‌های آخر هفته مبنی بر قریب‌الوقوع بودن فروش، کارمندان به دنبال پاسخ بودند.

ساعت های اول صبح هیچ کدام نیامدند. کارمندان به من گفتند که کار تماماً متوقف شد. یکی گفت، مانند کلاسی که معلم در آن دیر می‌آید و دانش‌آموزان در تلاش برای خودگردانی هستند. دیگری گفت: یک “جهنم”. یکی از موضوعاتی که در آن یکی از کارمندان با خوشرویی از او پرسید که آیا کسی از کار کردن برای ماسک هیجان زده است یا خیر، ده ها پاسخ دریافت کرد که بسیاری از آنها کاملاً زشت بودند.

سپس، درست قبل از بسته شدن بازارها، خبر رسید: هیئت مدیره پیشنهاد ماسک را برای خصوصی کردن شرکت به مبلغ 44 میلیارد دلار یا هر سهم 54.20 دلار پذیرفته بود. آنچه سه هفته پیش به عنوان یک “سرمایه گذاری منفعل” آغاز شد، با واگذاری توییتر به ماسک به پایان خواهد رسید.

کارمندان به من گفتند که پس از اعلام این خبر، احساسات در کانال های عمومی اسلک تا حد زیادی نگران کننده و منفی باقی ماند. یکی به من گفت: “من متعجبم که چطور مردم در حال تسلیم شدن هستند.” و دیگری به من گفت که “ناامید کننده بزرگ.”

اما در بحث های تک به تک، پاسخ ها خشن تر بود. برخی از کارمندانی که من با آنها صحبت کرده‌ام از این ایده استقبال می‌کنند که یک توییتر خصوصی که توسط ماسک اداره می‌شود، شانس بیشتری برای بهبود خدمات نسبت به یک شرکت دولتی دارد که به سهامدارانش وابسته است. آنها این واقعیت را دوست دارند که او می خواهد ربات های مضر را حذف کند و نحوه عملکرد الگوریتم های توصیه را شفاف تر کند.

در یک جلسه همه جانبه در بعد از ظهر دوشنبه، به آنها گفته شد که پس از خصوصی شدن شرکت، کارمندان سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد. در نتیجه، یک نفر به من گفت: “چت های گروهی در حال تقلا هستند تا ببینند آیا کار در توییتر قبل از هر چیز منطقی است یا خیر.”

انتظار می رود بسته شدن این قرارداد حدود شش ماه طول بکشد. در آن زمان، به نظر می رسد که مدیر عامل پاراگ آگراوال، شرکت را ترک کند، اگرچه او امروز هنگام خطاب به کارمندان این موضوع را نگفت. آگراوال گفت که در کوتاه مدت اخراج نخواهد شد، اگرچه او در مورد توقف استخدام اظهار نظر نکرد. (با این حال، یک توقف جزئی در ویژگی‌های جدید وجود دارد، اگرچه به من گفته می‌شود که در مواقعی که توجه زیادی در توییتر وجود دارد و شرکت نمی‌خواهد باگ جدیدی معرفی کند، این کاملاً استاندارد است.)

در ضمن… استخدام سخت تر خواهد بود. به نظر می رسد حداقل تا حدی احتمال وجود دارد که شرکت شاهد ریزش قابل توجهی باشد، به ویژه در رده های رهبری – و در تیم های “سلامت” که برای مبارزه با آزار و اذیت و سوء استفاده کار می کنند. نکته مثبت این است که گزارش درآمد این شرکت در روز پنجشنبه دیگر پتانسیل افزایش سهام آن را ندارد.

اشتراک گذاری