امروز:10 اردیبهشت 1403

برنامه های اسکم مک کاربران را مجبور به پرداخت هزینه اشتراک می کند

در سال 2021، واشنگتن پست گزارش داد که حدود دو درصد از 1000 برنامه پردرآمد در اپ استور اپل نوعی کلاهبرداری بوده است. به نظر می رسد Mac App Store نیز از توسعه دهندگان مخوف مصون نیست. همانطور که The Verge گزارش می دهد، توسعه دهنده ای به نام Kosta Eleftheriou به برنامه های مشکوک لیست شده در Mac App Store اشاره کرده است که از پنجره های پاپ آپ استفاده می کنند که خروج را دشوار می کند مگر اینکه هزینه اشتراک آنها را پرداخت کنید. Eleftheriou همچنین قبلاً تعدادی از برنامه های کلاهبرداری را برای iOS شناسایی کرده بود که مراحل بررسی اپل را طی می کردند.

فکر نمی کردم این امکان پذیر باشد:

این اپلیکیشن اپ استور بلافاصله از شما پول می خواهد و سپس گزینه Quit را غیرفعال می کند تا هرگز نتوانید آن را ببندید!

و سالها در اپ استور همینطور بوده است!https://t.co/DpOLtz9PCd pic.twitter.com/UCnRq2WvnF
— Kosta Eleftheriou (@keleftheriou) 14 آوریل 2022

پس از اینکه یکی از کاربران توییتر به نام Edoardo Vacchi درباره اپلیکیشنی به نام My Metronome که تا زمانی که هزینه اشتراک را پرداخت نکنید گزینه Quit را غیرفعال می کند، توسعه دهنده شروع به بررسی وضعیت کرد. (اپل گزارش برنامه‌های کلاهبرداری را در iOS 15 آسان‌تر کرد، اما Vacchi گفت راهی برای گزارش My Metronome در Mac وجود ندارد.) Eleftheriou ادعای Vacchi را تأیید کرد و The Verge را به سایر برنامه‌هایی که رفتار مشابهی از خود نشان می‌دادند اشاره کرد. جف جانسون، توسعه‌دهنده مک و آی‌او‌اس، خودش کمی جستجو کرد و متوجه شد که توسعه‌دهنده My Metronome، Music Paradise LLC، در همان آدرسی در روسیه با توسعه‌دهنده دیگری به نام Groove Vibes ثبت شده است.

Verge برنامه‌های Music Paradise و Groove Vibes را دانلود کرد و دریافت که در حالی که برخی از آنها راه‌های مناسبی برای ترک دارند، برخی دیگر گزینه خروج و کلیدهای خروج اجباری مک را غیرفعال کرده‌اند. هنوز هم امکان خروج از برنامه‌ها بدون پرداخت هزینه وجود دارد، اما پیوندهایی که برای بستن پنجره‌های بازشو آن‌ها وجود دارد، به نظر می‌رسد که عمداً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پیدا کردن آنها سخت باشد.

اپل به داشتن یک فرآیند بررسی دقیق برای اپ استور افتخار می کند – تیم کوک حتی در طول یک آزمایش Epic در سال گذشته گفت که فروشگاه بدون آن “یک آشفتگی سمی” خواهد بود. با وجود اقداماتی که غول فناوری انجام داده است، اپلیکیشن های مخدوش و کلاهبردار همچنان در حال لغزش هستند و حتی ممکن است از آنها درآمد داشته باشد. بر اساس آن گزارش 2021 از The Post، برنامه های کلاهبرداری که پیدا کرد ممکن است از کاربران حدود 48 میلیون دلار، از جمله کمیسیون اپل، کلاهبرداری کرده باشد. وقتی برنامه My Metronome را بررسی کردیم دیگر برای ما در دسترس نیست، اما مشخص نیست که آیا خود اپل آن را حذف کرده است یا خیر. ما از غول فناوری نظر خواستیم و اگر پاسخی شنیدیم این پست را به روز خواهیم کرد.

اشتراک گذاری