امروز:11 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک به دلیل سرمایه گذاری خود در توییتر با یک شکایت دسته جمعی روبرو شد

ایلان ماسک تنها چند هفته است که بزرگترین سهامدار توییتر بوده است، اما او در حال حاضر با یک شکایت دسته جمعی به دلیل مدیریت خود در سرمایه گذاری مواجه است. یکی از سهامداران توییتر به دلیل تأخیر 11 روزه ماسک در افشای رسمی سرمایه گذاری خود در توییتر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، یک شکایت دسته جمعی علیه ماسک تنظیم کرده است.

طبق قانون اوراق بهادار، ماسک موظف بود تا 24 مارس – 10 روز پس از افزایش سهامش در توییتر به 5 درصد – اسناد خود را به کمیسیون SEC ارسال کند، اما او این کار را تا 4 آوریل انجام نداد. این تاخیر ممکن است چندان قابل توجه به نظر نرسد، اما ممکن است 156 میلیون دلار برای او هزینه داشته باشد. طبق این دادخواست، این سودها به ضرر سایر سهامداران بود که قادر به کسب سود مشابه نبودند.

«سرمایه‌گذارانی که سهام توییتر را بین ۲۴ مارس ۲۰۲۲ فروخته‌اند، زمانی که ماسک باید مالکیت توییتر خود را فاش می‌کرد، و قبل از افشای واقعی ۴ آوریل ۲۰۲۲، افزایش قیمت سهام را از دست دادند زیرا بازار به خریدهای ماسک واکنش نشان داد و در این دعوی آسیب دیده است.»

به گفته سهامداری که شکایت کرده است، او و سایر سرمایه گذاران در نتیجه اقدامات ماسک، سهام خود را با قیمت های “تخلیه مصنوعی” فروختند. این شکایت همچنین ادعا می‌کند که ماسک «با افشای نکردن به سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه 5 درصد از سهام توییتر را در صورت لزوم به دست آورده است، اظهارات و اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای انجام داده است».

این شکایت پس از چند روز پر هرج و مرج برای توییتر و ماسک صورت می گیرد. مدیرعامل تسلا و ترول معروف توییتر در ابتدا با پیوستن به هیئت مدیره توییتر موافقت کرده بودند که باعث ناراحتی برخی از کارمندان شد. اما این تصمیم به‌طور ناگهانی پس از چند روز توییت‌های عجیب و غریب از سوی ماسک، که از دنبال‌کنندگان توییتر خود نظرسنجی کرد که آیا این شرکت باید نام خود را تغییر دهد یا خیر، تغییر کرد و در مورد اینکه آیا این سرویس در حال مرگ است یا خیر، این تصمیم به‌طور ناگهانی تغییر کرد.

اشتراک گذاری