امروز:10 اردیبهشت 1403

WarnerMedia ادغام 43 میلیارد دلاری با Discovery را نهایی کرد

WarnerMedia و Discovery ادغام خود را کامل کردند. برادران وارنر دیسکاوری، همانطور که نهاد جدید نامیده می شود، در نهایت HBO Max و Discovery+ را در یک سرویس پخش واحد ترکیب خواهد کرد. ترکیبی از برنامه‌های سرگرمی و واقعیت می‌تواند به برادران وارنر دیسکاوری کمک کند تا بهتر با شرکت‌هایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس رقابت کند. در این بین، این شرکت احتمالا بسته ای از این دو سرویس را ارائه خواهد کرد. WarnerMedia اخیراً سرویس پخش جریانی دیگری را در CNN+ راه اندازی کرده است.

اندکی قبل از پایان ادغام، جیسون کیلار، مدیرعامل WarnerMedia، جدایی خود را اعلام کرد. کیلار، که اداره این شرکت را در می 2020 آغاز کرد، پشت برنامه جنجالی اکران همه فیلم‌های برادران وارنر 2021 در HBO Max و در یک روز در میان همه‌گیری کووید-19 بود. به نظر می رسید که این حرکت نتیجه داده است، زیرا HBO Max و HBO در پایان سال 2021 روی هم 73.8 میلیون مشترک داشتند.

همانطور که اگر خروج کیلار و چندین مدیر دیگر WarnerMedia به اندازه کافی همه چیز را روشن نکرد، برادران وارنر دیسکاوری ساختار رهبری جدیدی خواهد داشت. مدیر عامل دیسکاوری دیوید زاسلاو این شرکت را اداره می کند.

این ادغام آخرین اقدام در چند حرکت عمده ادغام رسانه ها در سال های اخیر است. آمازون تنها ماه گذشته خرید 8.45 میلیارد دلاری MGM خود را امضا کرد. چند سال پیش، دیزنی ۷۱.۳ میلیارد دلار برای خرید بیشتر فاکس قرن ۲۱ هزینه کرد، در حالی که مایکروسافت با قراردادی ۶۸.۷ میلیارد دلاری برای خرید Activision Blizzard موافقت کرد که انتظار می‌رود تا ژوئن ۲۰۲۳ بسته شود.

AT&T سال گذشته اعلام کرد که WarnerMedia را در یک قرارداد 43 میلیارد دلاری که آن را با Discovery ترکیب می‌کند، جدا می‌کند. اکنون که Tها خط خورده اند و من نقطه چین شده اند، معامله انجام شده است و AT&T کم و بیش از تجارت محتوا خارج شده است.

اشتراک گذاری