امروز:18 شهریور 1403

اپل آیفون های دزدیده شده یا مفقود شده را تعمیر نمی کند

به گفته MacRumors، تکنسین های اپل از تعمیر آیفون هایی که به سرقت رفته یا گم شده اند خودداری می کنند. طبق گزارش‌ها، غول فناوری یادداشتی را برای فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان مجاز ارسال کرده است که در صورت دریافت اخطار در سیستم‌های MobileGenius یا GSX داخلی خود مبنی بر مفقود شدن گوشی، دستگاهی را برای تعمیر قبول نکنند. احتمالاً، این بدان معناست که تکنسین‌ها IMEI دستگاه را در برابر رجیستری دستگاه GSMA هنگامی که مشتری آن را برای تعمیر می‌آورد، بررسی می‌کنند.

رجیستری GSMA یک پایگاه داده جهانی است که در آن مالکان می توانند IMEI دستگاه های خود را ثبت کنند و وضعیتی را برای آنها تعیین کنند، مانند گم شدن، سرقت یا کلاهبرداری آنها. این اقدام سیاست موجود اپل را برای رد تعمیر دستگاه‌هایی که صاحبان آن‌ها نمی‌توانند ویژگی Find My iPhone را غیرفعال کنند، گسترش می‌دهد. این می‌تواند افراد بیشتری را از خرید دستگاه‌های دست دوم خارج از منابع رسمی و مجاز منصرف کند، در صورتی که ناآگاهانه با یک واحد سرقتی مواجه شوند. گفتنی است، کاربران می توانند به همین راحتی به تعمیرگاه شخص ثالثی مراجعه کنند که برایشان مهم نیست دستگاه های خود را از کجا تهیه کرده اند.

آیفون‌های اپل طی سال‌ها به طور فزاینده‌ای مقرون به صرفه شده‌اند و بازاری را برای دستگاه‌های دست دوم به وجود آورده‌اند. طبق گزارش اخیر بلومبرگ، با این حال، این غول فناوری در حال کار بر روی یک سرویس اشتراک برای آیفون و سایر سخت افزارها است تا به روز رسانی های منظم را با هزینه های ماهانه و بدون هزینه های اولیه هنگفت در دسترس تر کند.

اشتراک گذاری