امروز:6 اردیبهشت 1403

چرا بروزرسانی اتوماتیک ای او اس دیرتر انجام می شود؟

تنظیم آیفون برای نصب خودکار آخرین نسخه iOS به این معنی نیست که فوراً به روز رسانی را دریافت خواهید کرد. اپل معمولاً چند هفته طول می‌کشد تا به‌روزرسانی‌های خودکار را برای همه ارائه کند. کریگ فدریگی، که در نقش خود به عنوان معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار بر iOS نظارت می‌کند، دلیل این امر را روشن کرد.

همانطور که توسط MacRumors مشاهده شد، redditor u/Kechoopix به Federighi نامه نوشت تا بپرسد به روز رسانی خودکار iOS چگونه کار می کند. فدریگی پاسخ داد و فاش کرد که اپل به‌تدریج «به‌روزرسانی‌های جدید iOS را با در دسترس قرار دادن آن‌ها برای کسانی که صریحاً آن‌ها را در «تنظیمات» جستجو می‌کنند، عرضه می‌کند، و سپس 1 تا 4 هفته بعد (پس از دریافت بازخورد در مورد به‌روزرسانی) به‌روزرسانی‌های جدید را در دسترس قرار می‌دهد. دستگاه‌هایی را با به‌روزرسانی خودکار فعال کنید.”

این رویکرد منطقی است. اگر اشکالات مهمی در به‌روزرسانی iOS وجود داشته باشد، ممکن است اپل بتواند آن‌ها را قبل از نصب در همه دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی خودکار روشن است، اصلاح کند. کند کردن عرضه به‌روزرسانی تا زمانی که اپل مطمئن‌تر شود که نسخه iOS آیفون‌ها را خراب نمی‌کند، یک رویکرد هوشمندانه است (و می‌تواند به آن کمک کند تا از هرگونه پیامد منفی جلوگیری کند). عرضه تدریجی فشار روی سرورهای اپل را نیز کاهش می دهد.

اشتراک گذاری