امروز:16 اردیبهشت 1403

Spotify در حال آزمایش یک حالت جدید خودرو با تمرکز بر دستورات صوتی است

سرویس پخش جریانی به TechCrunch تایید کرد که Spotify در حال آزمایش یک “حالت ماشین” جدید برای تعداد معدودی از کاربران است. سال گذشته، این شرکت حالت قدیمی Car View خود را بازنشسته کرد و توضیح داد که باید راه را برای “نوآوری های جدید” هموار کند. به نظر می رسد رابط کاربری جدید داخل خودرو به نام “Car Mode” بیشتر از نسخه قدیمی بر روی کنترل های صوتی متمرکز شده است. هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا تشخیص صدای هندزفری واقعا رانندگی را ایمن‌تر می‌کند یا خیر (برخی از مطالعات نشان می‌دهد رانندگانی که از کنترل‌های صوتی استفاده می‌کنند، حواسشان پرت‌تر است یا خیر) نیست. اما اصلاح جدید حواس‌پرتی کمتر و رابط کاربری تمیزتری ارائه می‌دهد.

با توجه به اسکرین شات های نسخه اندروید Spotify Car Mode که توسط 9to5Google ارسال شده است، کاربران می توانند از کنترل های صوتی برای جستجوی هنرمندان، مرور آلبوم ها، پخش یا مکث، فوروارد سریع و “لایک کردن” یک آهنگ استفاده کنند. به نظر می‌رسد حالت جدید داخل خودرو نسبت به نسخه قدیمی‌تر بسیار کمتر شلوغ است، با «نمای پخش‌کننده» ساده‌شده و برگه «کتابخانه» که به شما امکان می‌دهد به سرعت به موسیقی یا پادکست‌هایی که اخیراً به آن گوش داده‌اید دسترسی داشته باشید.

شرکت‌های فناوری مانند گوگل و آمازون خودروسازان را تحت فشار قرار داده‌اند تا ویژگی‌های تشخیص صدای بیشتری را در مدل‌های آینده خودروها ایجاد کنند. همانطور که TechCrunch اشاره می کند، کنترل های صوتی نیز یک ویژگی ضروری در وسایل نقلیه خودران خواهد بود. اسپاتیفای بدون شک تلاش می کند از این روند جلوتر بماند. ماه گذشته، Spotify پس از یک دوره آزمایشی طولانی، به طور رسمی Car Thing را راه اندازی کرد، یک پخش کننده داخل خودرو با کنترل های صوتی، پس از یک دوره آزمایشی طولانی (ما آن را در اینجا بررسی کردیم). اما برای کسانی که نمی‌خواهند برای تجربه شنیداری هندزفری در ماشین هزینه اضافی بپردازند، حالت جدید Spotify یک گزینه خوش‌آمد خواهد بود.

اشتراک گذاری