امروز:7 اردیبهشت 1403

اندروید 12 ال در اواخر 2022 به تبلت ها و گجت ها تاشوها می آید

زمانی که گوگل نسخه بتای اندروید 12 ال را در ماه اکتبر معرفی کرد، گوگل قول داد که نرم افزار برای نمایشگرهای بزرگتر در اوایل 2022 آماده شود. امروز، این شرکت به طور رسمی Android 12L را معرفی می کند که آن را به عنوان “به روز رسانی اندروید 12 با ویژگی هایی که تبلت ها و تاشوها را ساده تر و آسان تر می کند” توصیف می کند. معاون مهندسی اندروید در یک پست وبلاگی که این خبر را به اشتراک می‌گذارد، گفت که 12L در اواخر امسال عرضه می‌شود، «با به‌روزرسانی‌های برنامه‌ریزی‌شده سامسونگ، لنوو و مایکروسافت». اما این شرکت در مورد زمان بندی دقیق تر از آن صحبت نکرد.

این می تواند به این معنی باشد که دستگاه هایی مانند Galaxy Z Fold، Z Flip و Surface Duo رابط جدیدی را دریافت خواهند کرد که قرار است ویژگی هایی مانند صفحه نمایش خانگی و قفل را برای نمایشگرهای بزرگتر بهینه سازی کند. همچنین یک سایه اعلان دو ستونی، یک نوار وظیفه جدید برای چندوظیفگی آسان تر و سایر تغییراتی که از فضای بیشتر در تبلت ها و تاشوها استفاده بهتری می کند، وجود خواهد داشت.

همانطور که نویسنده ارشد سام رادرفورد در هنگام آزمایش نسخه بتا اندروید 12L اشاره کرد، اگرچه برخی از این موارد اضافه شده قانع کننده هستند، برخی مانند نوار وظیفه محدودیت هایی دارند. به عنوان مثال، علیرغم داشتن فضای کافی در دو طرف برای نمادهای بیشتر، فقط می‌تواند همزمان شامل پنج برنامه باشد. بر اساس تصویری که گوگل با اخبار امروز به اشتراک گذاشته است، شش نماد در نوار وظیفه وجود دارد، بنابراین ممکن است چیزی باشد که شرکت قبل از انتشار عمومی 12L تغییر داده است.

اندروید مدت‌هاست که به دلیل اینکه یک سیستم غیرمعمول برای تبلت‌ها است، با انتقاداتی روبرو بوده است که منجر به کمبود رقابت واقعی برای iPad‌های اپل شده است. اگرچه هنوز نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم که آیا 12L تبلت‌های اندرویدی را به طور قابل‌توجهی بهتر می‌کند یا خیر، حداقل گوگل در تلاش است تا آن را بهتر کند تا کاربران غیر اپل در آینده گزینه‌هایی برای بررسی داشته باشند.

اشتراک گذاری