امروز:6 مرداد 1403

هکرها ممکن است 190 گیگابایت اطلاعات حساس سامسونگ را هک کرده باشند

برخی از اطلاعات محرمانه سامسونگ به دلیل یک حمله سایبری مشکوک به بیرون درز کرده است. روز جمعه، گروه هک آمریکای جنوبی Lapsus$ مجموعه ای از داده ها را بارگذاری کرد که ادعا می کند از سازنده گوشی های هوشمند آمده است. Bleeping Computer جزو اولین انتشاراتی بود که در مورد این حادثه گزارش داد.

در میان اطلاعات دیگر، مجموعه می‌گوید کد منبع بوت لودر را برای همه دستگاه‌های اخیر سامسونگ، به‌علاوه کدهای مربوط به ویژگی‌های بسیار حساس مانند احراز هویت بیومتریک و رمزگذاری روی دستگاه، به دست آورده است. ظاهراً این افشاگری شامل اطلاعات محرمانه کوالکام نیز می شود. کل پایگاه داده شامل تقریباً 190 گیگابایت داده است و به طور فعال در یک تورنت به اشتراک گذاشته می شود. اگر محتویات نشت دقیق باشد، ممکن است آسیب قابل توجهی به سامسونگ وارد کند.

طبق گزارش The Korean Herald، این شرکت در حال ارزیابی وضعیت است. ما برای نظر دادن با سامسونگ تماس گرفتیم.

اگر Lapsus$ آشنا به نظر می رسد، این همان گروهی است که مسئولیت نقض اخیر داده NVIDIA را بر عهده گرفت. در آن حادثه، Lapsus$ می‌گوید که تقریباً 1 ترابایت داده محرمانه از طراح GPU، از جمله، طبق ادعای گروه، شماتیک‌ها و کد منبع راننده را به دست آورده است. این گروه از NVIDIA خواسته است که درایورهای خود را منبع باز کند و محدود کننده استخراج ارز دیجیتال را از پردازنده های گرافیکی سری RTX 30 خود حذف کند. مشخص نیست که Lapsus$ چه خواسته ای از سامسونگ داشته است. این گروه قبلاً گفته بود که اقداماتش انگیزه سیاسی نداشته است.

اشتراک گذاری