امروز:19 اردیبهشت 1403

مایکروسافت اکتیوژن را به قیمت 68.7 میلیار دلار خرید! + متاورس هدف اصلی اکتیوژن و مایکروسافت

مایکروسافت به تازگی یکی از بزرگترین پیشنهادهای تاریخ را برای یک استودیوی بازی ارائه کرده است. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را با قیمت 95 دلار به ازای هر سهم خریداری کند و ارزش معامله تمام نقدی آن را به 68.7 میلیارد دلار می رساند. به گفته مایکروسافت، این قرارداد ترکیبی را به عنوان “سومین شرکت بزرگ” بازی از نظر درآمد تبدیل می کند و عناوینی مانند Call of Duty، World of Warcraft و Candy Crush را زیر نظر این شرکت قرار می دهد. مایکروسافت قصد دارد بازی‌های Activision Blizzard را به عنوان بخشی از این قرارداد به Game Pass اضافه کند.

مایکروسافت گفت که بازی های موبایلی نیز عامل مهمی در این خرید است. علاوه بر قرار دادن بازی‌های تلفن کینگ در کسب و کار مایکروسافت، این خرید نوید می‌دهد فرنچایزهایی مانند Halo و Warcraft را به دستگاه‌های بیشتری وارد کند.

انتظار می‌رود در صورتی که قانون‌گذاران و سهامداران اکتیویژن بلیزارد این اقدام را تایید کنند، این خرید در سال مالی 2023 مایکروسافت (حداکثر تا ژوئن 2023) بسته می‌شود. هیئت مدیره هر دو شرکت قبلاً این معامله را تأیید کرده اند.

در حالی که اخبار خرید در حالی منتشر می شود که Activision Blizzard همچنان درگیر رسوایی است نباید انتظار تغییرات قابل توجهی در رهبری داشته باشید. بابی کوتیک علیرغم درخواست ها برای استعفا، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند و اکنون به فیل اسپنسر، مدیر بازی های مایکروسافت گزارش می دهد. Kotick در نامه‌ای از شرکت، اقدام مایکروسافت را فرصتی برای «تقویت بیشتر» فرهنگ محل کار Activision Blizzard و «تعیین استاندارد جدیدی» برای فراگیر بودن توصیف کرد. او طرح‌های مشخصی را برای اصلاحات ارائه نکرد، اما گفت که پس از تکمیل اتحادیه، «تغییرات حداقلی» در تعداد کارکنان ایجاد خواهد شد.

با این حال، برخی از سوالات اصلی باقی می مانند. مایکروسافت نگفته است که چه تعداد از بازی های Activision Blizzard انحصاری ایکس باکس در کنسول ها یا انحصاری ویندوز در رایانه ها خواهند بود. همچنین مشخص نیست که مایکروسافت چقدر ممکن است بر توسعه فرنچایزهای کلیدی تأثیر بگذارد. مطمئن نیستیم که مایکروسافت در آینده نزدیک Call of Duty یا دیگر بازی‌های غول‌پیکر را روی ایکس‌باکس قفل کند – فروش پلی‌استیشن بخش بزرگی از درآمد Activision Blizzard را نشان می‌دهد و حذف آن پلتفرم به طور قابل‌توجهی از نفوذ شرکت در صنعت بازی‌ها می‌کاهد.

گروه من

امروز یک روز فوق العاده هیجان انگیز است. همانطور که ما به سفر خود برای اتصال و تعامل با جهان از طریق سرگرمی های حماسی ادامه می دهیم، در نهایت به عنوان بخشی از مایکروسافت این کار را انجام خواهیم داد. من مطمئن هستم که استعدادهای باورنکردنی و بازی‌های خارق‌العاده ما همراه با تعهد مشترک ما به بهترین محل کار، ما را قادر می‌سازد تا در یک مسابقه رقابتی فزاینده برای رهبری رشد کنیم، زیرا بازی از طریق متاورس تکامل می‌یابد.

چگونه به اینجا رسیدیم و به کجا می رویم

وقتی به آنچه که با هم ساخته ایم فکر می کنید، چیزهای زیادی برای افتخار کردن داریم. در 31 سال گذشته، ما به طور مداوم بازی را از طریق تعهد خود برای ارائه شادی، سرگرمی و هیجان موفقیت شکل داده ایم.

ما بازی‌ها را به تجربیات اجتماعی تبدیل کرده‌ایم و به بازیکنان این امکان را داده‌ایم تا از طریق جذاب‌ترین شکل سرگرمی – بازی‌های ما، هدف و معنا پیدا کنند. با انجام این کار، ما جوامع صدها میلیون بازیکن را ایجاد کرده و سرگرم کرده ایم.

اتصال این جوامع به یکدیگر گام بعدی است. فیس‌بوک، گوگل، تنسنت، نت‌ایس، آمازون، اپل، سونی، دیزنی – و بسیاری دیگر – جاه‌طلبی‌های خود را در زمینه بازی و ابتکارات متاورس دارند. رقبای تثبیت شده و نوظهور فرصتی را برای دنیای مجازی مملو از محتوای حرفه ای تولید شده، محتوای تولید شده توسط کاربر و ارتباطات اجتماعی غنی می بینند.

استعداد و بازی‌های ما مؤلفه‌های مهم ساخت یک متاورس غنی است. ما همیشه بهترین بازی‌سازان را جذب کرده‌ایم و بهترین بازی‌ها را ساخته‌ایم و از فرصت‌ها با اشتیاق، الهام، تمرکز و اراده استفاده کرده‌ایم.

مشارکتی برای تعریف آینده

همانطور که سرمایه گذاری در رایانش ابری، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل داده ها، و رابط کاربری و قابلیت های تجربه رقابتی تر می شود، ما معتقدیم که این مشارکت جاه طلبی های ما را بهتر می کند.

در بررسی شرکای احتمالی، همه راه ها در نهایت به مایکروسافت منتهی می شوند. آنها هم مثل ما خیلی وقت است که بازی می سازند. مایکروسافت قبلاً بازی‌ها را بین صدها میلیون رایانه و دستگاه‌های محاسباتی جهان توزیع کرده است و فناوری‌ها و نوآوری‌هایی دارد که از نسل بعدی بازی‌ها پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت همچنین از سفر ما برای تقویت بیشتر فرهنگ خود حمایت خواهد کرد. الهام بخشیدن به افراد از طریق همدلی یک انگیزه قوی است، و ما با تجدید عزم خود – و در کاری که اکنون انجام می دهیم – برای تعیین استاندارد جدیدی برای استقبال و فراگیر از آن استقبال می کنیم.

اشتراک گذاری