امروز:7 اردیبهشت 1403

استرالیا قوانینی را در نظر دارد تا شبکه های اجتماعی توهین کنندگان یا ترول ها را شناسایی کنند

استرالیا به زودی زندگی مجازی را برای ترول ها و افرادی که در شبکه های اجتماعی با تصاویر ناشناس فعالیت می کنند، سخت خواهد کرد. نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون، از طرحی پرده برداشته است که بر اسا ان، در برخی موارد ، دولت می تواند شبکه های اجتماعی را وادار کند تا هویت کاربران خود را فاش کنند. با توجه به این قانون، شبکه های اجتماعی باید اظهار نظر های توهین آمیز یا پست های خصمانه را پاک کنند. در غیر این صورت با دستور دادگاه باید هویت شخص مورد نظر را فاش نمایند.

موریسون اینترنت فعلی را به “غرب وحشی” تشبیه کرد که در آن مهاجمان ناشناس می توانند “به مردم آسیب برسانند”. نخست وزیر گفت، با توجه به این که،این اتفاق در زندگی واقعی رخ نمی دهد، هیچ دلیلی وجود ندارد که این اتفاق بتواند به صورت آنلاین رخ دهد.

این قوانین پیشنهادی هفته‌ها پس از آن صادر می‌شوند که دادگاه عالی استرالیا حکم داد شرکت‌های رسانه‌ای در قبال اظهارنظر در پست‌های فیسبوک مسئول شناخته شوند. CNN دسترسی به صفحات فیس بوک خود در این کشور را به دلیل نگرانی های مربوط به مسئولیت محدود کرد. قانون در نظر گرفته شده با الزام اقدامات خاصی در صورتی که پستی مضر تلقی شود، این امر را یک قدم فراتر خواهد برد.

این حرکت سوالاتی در مورد حریم خصوصی ایجاد می کند. ناشناس ماندن ممکن است به توهین کنندگاه کمک کند، اما از مخالفان سیاسی و سایر منتقدان بی‌ضرر نیز محافظت می‌کند. آیا استرالیا مطمئن خواهد شد که قوانین افشای هویت برای جلوگیری از چالش‌های مقامات، مانند چین، استفاده نمی‌شود؟ همچنین هنوز مشخص نیست که چه مواردی توهین تلقی می شوند و می توانند مشمول این قانون شوند.

اشتراک گذاری