امروز:10 فروردین 1403

خودروی بی سرنشین هوشمند اپل برای آزمایش جاده‌ای آماده شده است .

روزنامه گاردین امروز با اطمینان خاطر بیش از اندازه ای، خبر می دهد که: «اپل در حال ساخت یک خودروی الکتریکی و بدون راننده در سیلیکون ولی بوده و اکنون در حال یافتن مکان هایی امن برای تست این خودرو است در ادامه با آریا مونز همراه باشید.

این منبع همچنین خاطر نشان نموده که پروژه ی توسعه خودرو، بیشتر از آنچه تا کنون گمانه زنی می شد، پیش رفته است. بر اساس گزارش منبع یاد شده، مهندسان اپل در ماه مه برای تست درایو خودروهای خود با نمایندگان یک پایگاه نیروی دریایی سابق دیدار داشته اند. نام این پایگاه GoMentum است و در نزدیکی سانفرانسیکو قرار گرفته. پایگاه ۵۰۰۰ هکتاری یاد شده، یکی از بهترین مکان ها برای مورد آزمایش قرار دادن خودروهای الکتریکی و بدون راننده است، چرا که پل های هوایی، جاده های عریض و خلوت،‌ تونل و گذرگاه های قطار در آن وجود داشته و هم اکنون شرکت هایی نظیر مرسدس بنز، هوندا و Acura، خودروهای هوشمند و الکتریکی خود را در همان مکان مورد آزمایش قرار می دهند. از همین رو، کاملا منطقی به نظر می رسد که اپل نیز علاقه به آزمایش خودروی بدون راننده اش در همان پایگاه داشته باشد.

گاردین مدعی شده که در یکی از ایمیل های ارسالی از سوی مهندس اپل به نام «فرانک فیرن» به مقامات این پایگاه، خواسته شده تا محدوده زمانی مشخصی در اختیار اپل قرار گیرد و همچنین، فیرن در خواست تصاویری از منطقه مورد نظر را داشته است. وی از سوی دیگر علاقه مند بوده تا بداند چگونه باید با سایر شرکت هایی که از منطقه یاد شده استفاده می کنند، به تعامل بپردازد.«رندی ایواساکی»، یکی از مدیران Contra Costa (شرکتی که صاحب پایگاه یاد شده به شمار می رود) به گاردین گفته که شرکتش قراردادی با اپل امضا نموده و نمی تواند جزییات بیشتری را عنوان کند: «ما با اپل قرارداد داریم و نمی توانیم بیش از این چیزی به شما بگوییم؛ آنچه هست اینکه اپل به این منطقه آمده و به همکاری با ما علاقه مند است.

از ابتدای سال جاری میلادی خبر رسیده بود که اپل در حال توسعه خودروی الکتریکی و بدون راننده خود است اما هیچ کس تصور نمی کرد که این شرکت تا به اینجا پیش رفته باشد و بتواند محصول خود را در جاده ای مورد آزمایش قرار دهد. حال گزارش جدید گاردین نیز گواهی بر آن است که شرکت آمریکایی اکنون در مرحله تست اتومبیل خودران خود قرار گرفته است.در ماه فوریه نیز یکی از کارمندان شرکت مورد بحث به Business Insider گفته بود که اپل در حال کار بر روی پروژه ای است که می تواند تسلا را از دور رقابت خارج کند. وال استریت ژورنال در ماه فوریه سال جاری و زمانی که خبر از توسعه خودروی اپل داد، عنوان نمود که نام این پروژه «Titan» است.
3f66ac99-229f-4228-a73f-4aa5a33139e2-620x372

علاقه مند به کامپیوتر از سخت افزار تا نرم افزار مشتاق یادگیری