امروز:30 فروردین 1403

عرضه جدیدترین چیپ حافظه اینتل ، 1000 برابر سریعتر از حافظه‌های فلش

شرکت IntelوMicronبرای ذخیره داده ها روش جدیدی که متراکم‌تر، سخت‌تر و سریع‌تر از گذشته بوده را پیدا کرده‌اند که تولید آن نیز شروع شده است.

آنها3D Xpointرا معرفی کرده‌اند که رده جدیدحافظه غیر فرار می‌باشد و طبق گفته آنها 1000برابراز معماری NANAD، انواع حافظه ها و درایوهای SDDبیشتر عمل می‌کندکه در آن از ترانزیستور استفاده نشده بلکه از تغییر خاصیت توده‌ای از مواد، برای عوض کردن بیت‌ها از مقاومت کم به مقاومت بالا، استفاده می‌کند و از آنجا که سلول های حافظه در یک الگوی شطرنجی سه بعدی پیچیده است که پژوهشگران اینتل می گویند 10 مرتبه متراکم‌تر از حافظه معمولی است.

 

آقای Rob Crooke معاون شرکت اینتل در این مورد طبق بیانیه ای اظهار داشت: چند دهه، این صنعت راه هایی برای کاهش زمان تاخیر بین پردازنده و داده بوده تا تجزیه و تحلیل بسیار سریعتر انجام گیرد . این کلاس جدید حافظه غیر فرار این کار را عملی ساخته و بهترین کارایی را برای ذخیره داده ها فراهم کرده است.

فعلا هیچ محدودیتی برای این کلاس جدید مشخص نشده و کاربرد آن در تحلیل بلادرنگ داده میباشد با توجه به اینکه در آن دسترسی سریع به مجموعه ای داده ها اهمیت زیادی دارد .شرکت اینتل مهمترین کاربرد و اولین کاربرد آن را به ردیابی کلاه برداری ها و بیماری ها اشاره کرده و همچنین گفته که اگر در کامپیوترها از این چیپست استفاده شود در فراهم کردن تجزیه همه جانبه بازیهای کامپیوتری برای استفاده کنندگان کمک خواهد کرد .

باتوجه به بادوام بودن و غیره فرار بودن این چیپست بیشتر در ذخیره سازی داده ها در طولانی مدت کاربرد خواهد داشت . اما مدیران اجرایی در مراسم افتتاحیه بودند گفتند: دسترسی سریع طولانی مدت  به داده ها می تواند برنامه های کاربردی کاملا جدید برای ارائه خدماتی که به صورت روزمره استفاده میشوند را فراهم کند.

 

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...