امروز:31 فروردین 1403

دولت در حال برنامه ریزی برای افزایش سهم حوزه ICT از تولید ناخالص داخلی

چند روز پیش رئیس سازمان فناوری اطلاعات در رابطه با اینکه ارتباطات مهم ترین نیاز برای بهبود اقصاد کشور می باشد، توضیحاتی را عنوان کردند و اشاره کردند باید این سهم را افزایش 8 درصدی داد.

 

آقای نصرالله جهانگرد در نشست کمیته ی تخصصی خدمات در حوزه ی ICT اعلام کرد که ما برای توسعه ی این بخش بایستی از تجربیات افراد برجسته در این زمینه کمک بگیریم و از فنون بین المللی نیز استفاده کنیم.

ایشان در ادامه افزودند:

فرآیند اقتصادی کشور بایستی 8 درصد از سهم خود را حدودا به بخش فناوری اطلاعات اختصاص دهد تا بتوانیم در برنامه ششم این کار را عملی کنیم.

 

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد:

ما میتوانیم در بخش فناوری اطلاعات انتظار رشد 5 درصدی را داشته باشیم ولی دغدغه ی اصلی ما افزایش سهم تولید ناخالص داخلی در همین حوزه می باشد.

 

همچنین آقای جهانگرد توضیح داد:

برای رونق بخشیدن به صنعت برنامه ها و سخت افزار ها بایستی نظارت بر روی تولیدات داشته باشیم و این یکی از راه های افزایش سهم می باشد.

 

در این نشست آقای برات قنبری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات نیز از تنظیم بودجه سال ۱۳۹۵ بر مبنای برنامه ششم توسعه اطلاع داد و گفت که به همین ترتیب تغییر رویکردی در بودجه به سمت رشد فراگیر حوزه ICT خواهد بود.

قنبری خاطرنشان کرد:

در برنامه ریزی های بخش ICT به دنبال یک برنامه ی کامل با دیدی نوین برای فراگیر شدن این حوزه در جامعه می باشیم و به تمامی مردم این پیشرفت را ارائه دهیم. ایشان در پایان گفتگوی خود در مورد توسعه ی تجارت های الکترونیکی در کشور نیز نگاهی ویژه داشتند و گفتند بایستی در این رابطه برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.