امروز:7 اردیبهشت 1403

خط تولید تراشه های 16 نانومتری FinFET‌ در کمپانی TSMC راه اندازی شد

به تازگی کمپانی TSMC به صورت رسمی اعلام کرده که پردازنده های 16 نانومتری FinFET تولید می کند و به همین ترتیب بعد از آن پردازنده های 10 تا 7 نانومتری را نیز تولید خواهد کرد.

طبق گزارشاتی که در این رابطه ارائه شده، این کمپانی از هم اکنون در حال تولید انبوه این پردازنده است و همچنین مدیر عامل TSMC ذکر کرده است که استفاده از این پردازنده ها به نسبت پردازنده های 20 نانومتری بهتر است و در به دست گرفتن خرید و فروش بازار و کسب سرمایه بسیار کاربرد دارد. البته این را نیز اضافه کنیم که کمپانی هایی نظیر Nvidia وAMD نیز با این حساب زین پس از این پردازنده های 16 نانومتری استفاده خواهند کرد زیرا که قبلا نیز در رابطه با پردازنده های خود ،با کمپانی TSMC همکاری تنگاتنگی داشته اند.

به احتمال زیاد AMD نیز برای پردازنده های گرافیکی خود از این فناوری استفاده کرده است و هیچ گونه همکاری با شرکت سامسونگ تاکنون نداشته است. پس دو شرکت ارائه دهنده ی کارت های گرافیکی ،از این تراشه ها برای تولید پردازنده های گرافیکی خود استفاده خواهند کرد و این کارت های گرافیکی را تا اواخر سال دیگر به بازار عرضه می کنند.

 

همچنین این شرکت اعلام کرده که قرار است تراشه های 10 نانومتری را که با همین فناوری تولید می شوند، تا سال دیگر تولید کند. با اینکه در تراشه های 16 نانومتری مصرف انرژی تا حد مطلوبی کاهش یافته است، اما در تراشه های 10 نانومتری این میزان به 35 درصد بهبود انرژی نیز می رسد. این کمپانی پیش بینی کرده است که تا سال 2018 بتواند تراشه های 7 نانومتری را نیز وارد بازار کند.

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.