امروز:14 اردیبهشت 1403

اختراع هولوگرام قابل لمس و معلق در هوا

دانشمندان موفق به اختراع نوعی هولوگرام شدند که مثل یک پری جادویی معلق در هوا قابل لمس میباشد. لمس این هولوگرام نورانی مانند حس لمس جسمی زبر همچون سمباده میباشد که جادویی به نظر می رسد. آقای Yoichi Ochiai و محققان همکارش در گروه طبیعت دیجیتال موفق شدند با استفاده از یک میزبان لیزر، لیزر و آینه هایی به این فناوری دست پیدا کنند که هولوگرامی معلق در هوا و قابل لمس ایجاد کنند. با آریامونز همراه باشید…

این تکنولوژی بدین معنی است که هولوگرام هم اکنون می تواند به دور از سطح 2بعدی حرکت کند و وارد جهان 3بعدی بی حد و حصر ما شود. این هولوگرام با استفاده از یک لیزر که انفجارهای کوتاه نوری با فاصله کسری از هزارم ثانیه بر روی مولکول های هوا ایجاد می کند و الکترون های آزاد آنها یونیزه و نور منتشر می کند. این مخلوط غلیظ از یون های مثبت و منفی ایجاد شده که پلاسما نام دارد پس از لمس با پوست انسان احساسی مثل لمس کاغذ سمباده ایجاد میکند.

این هولوگرام میتواند برنامه ریزی شده زمانی که شما آن را لمس می کنید تغییر شکل بدهد و مخدوش شود. این فناوری میتواند در آینده برای محصولاتی با ارزش بالا استفاده شود که حاکی از اصل بودن محصول باشد.