امروز:9 اردیبهشت 1403

افزایش ماندگاری بوی عطر

افزایش ماندگاری بوی عطر 6

 

عطر

خوش بودن بویی که از بدن شما می آید بر روابط شما تاثیر به سزایی دارد و شما هم قطعا این را می دانید  و برای پیدا کردن بوی مناسب برای عطرتان  مغازه ها و عطرهای زیادی را امتحان کرده اید و حالا که شما رایحه عالی مورد نظرخود را در قیمتی مناسب پیدا کرده اید مشکلی دارید .هر زمان که از آن استفاده می کنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین می رود. چرا این اتفاق می افتد؟ در اینجا روش های را به شماآموزش می دهیم تا به شما اطمینان بدهد که بوی عطرتان در سرتاسر شب یا روز قوی و خوب باقی می ماند. با ما باشید.

عطر

 

قرن ها پیش از این، عطر به عنوان ماده ای برای خوشبو کردن محیط در مراسم مذهبی مصریان سوزانده می شد. در آن زمان استفاده از این مواد خوشبو تنها به آیین ها و تشریفات مذهبی اختصاص داشتند اما به تدریج از این مواد برای ساختن پماد جهت تسکین و درمان زخم های پوستی نیز استفاده شد.
در طول قرن هفدهم، استفاده از بوی خوش و عطر کاملا در بین مردم رایج شد. دستکش های معطر در فرانسه به بازار آمد و در سال 1656 بود که اولین صنف سازندگان عطر تاسیس شد. استفاده از عطر در کشور فرانسه بیش از سایر نقاط جهان به سرعت افزایش پیدا کرد.
در قرن 18 با ساخت ادکلن (Eau de cologne) انقلابی در صنعت عطر سازی به وقوع پیوست. ادکلن که در آن زمان ترکیبی بود از گیاهان رزماری، نارنج و لیمو موارد استفاده فراوانی داشت، از آن جمله می توان به استفاده از آن برای خوشبو کردن آب حمام، خوشبو کردن نوشیدنی ها و شکر، بعنوان شستشو دهنده و خوشبو کننده دهان، جزئی از مواد سازنده پمادها و … اشاره کرد.
برای اولین بار در قرن هجدهم، در فرانسه عطر به صورت مایعی درون بطری های شیشه ای تزیینی به بازار آمد و شیشه های عطر کم کم بین مردم محبوبیت پیدا کردند. در قرن نوزدهم، انقلاب فرانسه بطور ناخواسته باعث شد تا شور و شوق مردم این کشور برای استفاده از عطر کم شود. اما بعد از گذشت چند سال مردم مجددآ جرات پیدا کردند که میل شدیدشان را برای استفاده از کالاهای لوکس، از جمله عطر ابراز کنند. از آن زمان تا کنون بوهای جدید در شیشه های مخصوص عطر با طرح ها و بسته بندی های متنوع به بازار عرضه می شود.

پوست خود را سالم نگه دارید

۱- اصلی ترین و مناسب ترین بخش های بدن برای پاشیدن عطر و ادکلن، محل نبض ‌ها (مچ‌دست، مچ پا، پشت زانوها، نبض گردن، پشت گوش و قفسه سینه) است. عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید نقاطی که جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط می‌بـاشد مانند مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه، گـردن، پـشـت زانوها و داخل آرنج ها. اما توصیه می کنیم به گردنتان عطر نزنید، زیرا این کار احتمال بیماری‌های پوستی را در این ناحیه افزایش می‌دهد.

 

 

 2- پوست سالم رمز استفاده موفق از محصولات آرایشی و زیبایی است.ابتدا مطمئن بشوید که پوست شما پیش از استفاده از عطر کاملا شسته و تمیز است.  اگر پوست قبل از استفاده از عطر و ادکلن کاملا شسته و تمیز باشد، منجر به افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن می شود.

3- توجه کنید که چه نوع مواد بهداشتی پوست و بدن باعث می شود که بدن شما بوی تندی داشته باشد. اگر از عطر برای این منظوراستفاده می کنید که بوی بدن شما را بپوشاند، این بو وعطر به مدت طولانی نمی ماند و سرانجام بوی بدن شما بر عطر غلبه می کند.

4- اگر بوی بدن شما به شکلی است که اثر عطر را از بین می برد، قبل از به کار بردن عطر ازمحصولات بهداشتی و آرایشی مناسب استفاده کنید.

5- دقت کنید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضد عرق استفاده کرده اید، به کار نبرید. بوبرهایی با رایحه ملایم بوی عطر شما را نمی پوشاند، بلکه آن را افزایش می دهند. بوبرها هر نوع بوی عرق را از بین می برند و باعث می شوند که رایحه عطر به خوبی بدن شما را خوشبو کند.

5- قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی بر روی پوست خود ندارید، زیرا ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.

ایجاد رطوبت برای طولانی ترکردن زمان عطر

6- عطرها در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند. قبل از استفاده از عطر، ابتدا حالت پوست خود را ارزیابی کنید؛ آیا پوسته پوسته و خشک است یا مرطوب و سلامت است.

7-  حالت پوست خود را قبل از استفاده از عطر و ادکلن در نظر بگیرید، مسلما پوستتان یا چرب و مرطوب است یا خشک و پوسته پوسته. ماندگاری عطرها و ادکلن ها روی پوست‌های چرب، مرطوب و تیره بیشتر است. عطر و ادکلن روی پوست‌های روشن و خشک، در حکم مرطوب‌کننده هستند و دوام زیادی روی این پوست‌ها ندارند. در نتیجه، اگر پوستتان روشن و خشک است، قبل از استفاده از عطر و ادکلن از یک کرم مرطوب کننده که مشابه بوی عطر یا ادکلنتان باشد یا از لوسیون های مرطوب کننده بدون بو در قسمتهای حساس بدنتان (محل نبض­ها) برای ایجاد نرمی و رطوبت پوستتان استفاده کنید و صبر کنید تا کرم به خوبی توسط پوستتان جذب شود. اگر پس از استفاده از کرم مرطوب کننده، پوستتان همچنان خشک باقی می ماند، باید عطر و ادکلن را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار کنید؛ زیرا پوست خشک عطر را می مکد و رایحه آن را زودتر از بین می برد.

8- مطمئن بشوید که قسمتهای حساس بدنتان مرطوب شده است. اصلی ترین بخش های بدن برای پاشیدن عطر مچ، گردن و پشت زانوی شما است.

عطر

10- عطر را بر روی بدن خود بپاشید و اطمینان حاصل کنید که در قسمتهای اصلی قرار گرفته است تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

11-  یادتان باشد که عطر را پیش از پوشیدن لباس به خود بزنید. اگرچه ممکن قسمتهای اصلی که یادآور شدیم با لباس پوشیده شود، اما هنگامی که عطر را مستقیما به روی پوست خود بزنید، عطر ماندگاری بیشتری نسبت به زمانی که به روی لباس خود بزنید، خواهد داشت.

13- طبیعتا بوهای تند بیشتر از بوهای ملایم ماندگاری دارند. پس در انتخاب عطر خود دقت کنید.  عطرها و ادکلن هایی که مناسب روزهای گرم و آفتابی هستند با عطرها و ادکلن هایی که مناسب روزهای سرد زمستان‌اند، یکسان نیستند. ماندگاری عطرها و ادکلن ها در هوای سرد بیشتر است. در فصل بهار استفاده از عطرهای ملایم؛ در فصل گرم استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی و در فصل‌های سرد استفاده از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ مناسب تر هستند. با این حال، در نظر داشته باشید که برخی از عطرها و ادکلن ها نیز برای تمام فصول سال مناسب هستند.

عطر

نکات تکمیلی

* عطر را بصورت چند لایه استفاده کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

* پس از ۴-۳ ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.

* عطر را در هوای روبروی خود اسپری کرده و از آن عبـور کـنـید. بـا ایـن کـار عـطـر بطور یکنواخت روی بدن شما می‌نشیند.

*  هیچگاه عطر را مستقیما روی لباس خود بکار نبرید زیرا ممکن است ایجاد لک کند.

*  زمان امتحان عطر هنگام خرید اجازه دهید حداقل عـطر بـمدت ۱۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند و زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمی خته مـیگردد ایجاد بوی متفاوتی خواهد کرد. با این کار انتخاب بهتری خواهید کرد همـچنین بیش از ۳ عطر را همزمان امتحان نکنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.