امروز:9 اردیبهشت 1403

تبدیل لپ تاپ به مودم wifi

تبدیل لپ تاپ به مودم wifi 6

wifi

امروزه تقریبا همه ی دستگاه ها از اینترنت بی سیم (WiFi) پشتیبانی می کنند و داشتن یک مودم اینترنت بی سیم بسیار لازم است. قطعا افرادی وجود دارند که از مودم های معمولی استفاده می کنند و هنوز به اینترنت wifi دسترسی ندارند اما می خواهند بر تب لت و موبایلشان را هم به اینترنت وصل کنند و در اینجا به این نتیجه می رسند که باید مودم قدیمی خود را به دور بیاندازند و به فکر یک مودم wifi باشند. با اینکه ما هم عقیده داریم که در دنیای امروزی داشتن یک مودم wifi ضروری است اما شما می توانید لپ تاپتان را به یک مودم wifi تبدیل کنید و اینترنتی که با سیم به لپتاپ وارد شده را به صورت امواج در فضای خانه تان پخش کنید! با استفاده از نرم افزار رایگانی که در ادامه معرفی می کنیم و تهیه ی یک کارت شبکه ی بی سیم اینترنت کامیپوتر خود را به صورت بی سیم به اشتراک بگذارید. البته دقت داشته باشید که اکثر لپتاپ ها روی خودشان کارت شبکه بی سیم دارند و معمولا افرادی که روی کامپپیوترشان کارت شبکه بی سیم دارند مودم wifi هم دارند.

 

wifi

 

نرم افزاری که  معرفی می کنیم یک نرم افزار متن باز برای ویندوز با نام Virtual Router Plus است که می توانید نرم افزار را از سایت سازنده این نرم افزار دانلود کنید. این نرم افزار حتی نیاز به نصب هم ندارد (در نتیجه شما می توانید آن را با خود روی مثلا فلش USB حمل کنی) تنهای کاری که شما باید انجام دهید اجرا کردن فایل VirtualRouterPlus.exe و  پس از اجرا اگر NET Framework 3.5  روی سیستمان نباشد ابتدا از شما خواسته می شود این نرم افزار را دانلود و نصب کنید.

 

wifi

 

 

مرحله بعد مربوط به انتخاب UserName و PassWord  برای دسترسی به مودم است. در پایان هم Start Virtual Router Plus را انتخاب کنید و کمی صبر کنید.

 

wifi

 

حال شما می توانید از طریق دستگاه های دیگری که از WiFi پشتیبانی می کنند از اینترنتی که خودتان ساخته اید استفاده کنید.

 

wifi

 

لازم به ذکر است این نرم افزار در ویندوز های ۷ و ۸ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ RT و ویندوز سرور ۲۰۱۲ در هر دو نسخه ی ۳۲ و ۶۴ بیتی به خوبی کار می کند.

 

همچنین شما می توانید “اقدامات امنیتی برای وایرلس”  و  “تقویت سیگنال wifi”  را در آریامونز دنبال کنید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.