امروز:1 اردیبهشت 1403

ساخت ربات سوسک نما در برخورد با موانع

نوعی ربات توسط پژوهشگران دانشگاه برکلی ساخته شد که می توانند مانند سوسک رفتار کرده بطوریکه اگر وارد محفظه ای با سوراخهای کوچک شد بتواند راه خروجش را به سمت بیرون پیدا کند.

این پژوهشگران مطالعاتی بر روی سوسکهای واقعی انجام دادند و رفتار آنها را در هنگام بیرون آمدن از فضای پوشیده شده از گیاههای جنگلها مورد بررسی قرار دادند. آنها پس از تعقیب این سوسکها متوجه شدند که انها چگونه مسیر خروج را پیدا کرده و آنرا هموار می کنند. ا

آنها متوجه شدند که سوسکها در مسیر خروجی خود از برخی از موانع عبور می کنند و در تمام مدت بدن خود را بدن خود را در وضعیت عمود قرار می دهند.

در مرحله بعدی آنها بر روی سوسکها پوست مصنوعی قرار دادند و بررسی کردند که آیا این پوسته ها بر روی حرکت آنها تأثیری می گذارد یا خیر؟ آنها به این نتیجه رسیدند که هرچه پوسته سوسکها شکل دایره ای خود را از دست می داد سوسکها کمتر می توانستند جت حرکت خود را تغییر دهند و قدرت مانور کمتری را در این زمینه داشتند.

این پژوهشگران پس از اتمام بررسی های خود نوعی ربات شش پا با پوسته ای دایره ای شکل ساختند که می توانست بدون نیاز به برنامه نویسی بیشتر یا احتیاج به حسگری خاص، از موانع عبور کند و قادر به تغییر زاویه حرکت خود باشد.

سازندگان این ربات ابراز امیدواری کردند که با بررسی دیگر اشکال و موجودات زنده در طبیعت می توان رفتار رباتها را برای حرکت در سطوح هموار بهبود بخشید.

سلام تشکری هستم ارشد مهندسی نساجی دارم به تکنولوژیهای روز مخصوصا در زمینه تلفن همراه علاقه زیادی دارم. امیدوارم مطالبی که توی سایت قرار میدم مورد استفادتون قرار بگیره