امروز:8 اردیبهشت 1403

چگومه ایمیل بسازیم؟ آموزش ساخت ایمیل یاهو !YAHOO MAIL

چگومه ایمیل بسازیم؟ آموزش ساخت ایمیل یاهو  !YAHOO MAIL 7

زیادی وجود دارند که به صورت رایگان امکان استفاده از سرویس ایمیل را برای کاربران خود ایجاد کرده اند.شرکت هایی مثل گوگل, مایکروسافت ,یاهو و … .در این سری مقالات به آموزش ساخت ایمیل در معروفترین و معتبرترین وب سایتهای جهان میپردازیم.

شرکت یاهو یکی از بزرگترین شرکتها در زمینه اینترنت ، موتورهای جستجو، فروشگاههای آنلاین، گروههای دوستی و …  می باشد.با عضویت در این سایت و در واقع با ایجاد یک ID از خدمات متنوع آن بهره مند     می شویم. تفاوت اصلی ID رایگان و پیشرفته آن که با پرداخت هزینه همراه است در این است که از ویژگی های سایت از قبیل حجم بالاتر ایمیل ها ، امکان استفاده از نرم افزارهای ایمیل مانند Outlook و … را فراهم می آورد که در سرویس رایگان آن، اینگونه قابلیت ها قابل دسترسی نمی باشد.

شما کافیست یک ID  در سایت یاهو داشته باشید تا بتوانید با استفاده از آن به گروههای دوستی بپیوندید و یا حتی خود شما مدیریت یک گروه را بر عهده بگیرید و دوستانتان را با ارسال دعوت نامه به عضویت گروه خودتان درآورید و یا حتی با استفاده از نرم افزار محبوب Yahoo Messenger به چت با دوستان خود بپردازید. البته بهتر است برای مورد آخر که ذکر شد از ID اصلی خود استفاده نکنید و یک ID فقط برای چت ایجاد کرده و از آن، جهت این کار استفاده کنید.

ابتدا وارد سایت Yahoo به آدرس   http://yahoo.com می شویم:

روی قسمت mail کلیک کنید

001_0_20835

سپس بر روی نوشته Sign Up کلیک کرده تا صفحه زیر ظاهر گردد که در هر قسمت آن عددی نوشته شده است و شما می توانید  با توجه به عدد مربوطه ، توضیحات آن را در زیر تصویر مشاهده می کنید.:

002_0_20835

003_0_20835

 

 

1- مربوط به نام کوچک می باشد و شما باید نام کوچک خود را در این قسمت وارد نمایید.(میتوانید از یک نام دلخواه استفده کنید)

2- مربوط به نام خانوادگی شماست.(میتوانید از یک نام دلخواه استفده کنید)

3- این گزینه مربوط به جنسیت است و شما جنسیت خود را در این قسمت مشخص می کنید.(مردMale =  ، زنFemale = )

4- مربوط به تاریخ تولد می باشد و در گزینه سمت چپ شما ماه تولد و در گزینه وسط شما روز تولد و در گزینه سمت راست شما سال تولد خود را بطور کامل وارد می کنید.(دقت داشته باشید این تاریخ تولد به میلادی باید وارد گردد، نه شمسی)

5- مربوط به کشوری است که شما در آن زندگی می کنید و البته همانطور که در بالا گفته شد متاسفانه نام کشور ایران در این لیست نیست و شما باید نام کشور دیگری را وارد نمایید.

6- در اینجا باید نام ID که برای خود دوست دارید وارد نمایید.دقت داشته باشید که این نام باید بدون @yahoo.com  باشد و همچنین از کاراکترهای مجاز استفاده نمایید.بطور مثال اگر ازکاراکتر – (خط تیره) استفاده کنید ، با پیغام خطایی مواجه خواهید شد.پس از وارد کردن نام مورد نظر می توانید بر روی دکمه Check  که در جلوی همین فیلد قرار دارد کلیک کنید.حال اگر با پیغام خطایی به رنگ قرمز مواجه شدید ، بدانید که شخصی با این ID وجود دارد و یا شما از کاراکتر های غیر مجاز استفاده کرده اید. اما اگر یک پیغام با رنگ سبز برای شما نمایش داده شد یعنی نام انتخابی برای ID خود درست بوده و فقط شما این نام را در بین تمام کاربران Yahooدارید.(نام  ID یک نام یکتاست و باید هر کس فقط یک نام ID داشته باشد و دو کاربر با یک نام ID هرگز نمی توانند ثبت نام کنند).

7- در این قسمت شما باید یک رمز عبور برای نام ID خود که در مرحله 6 گذاشته بودید ، انتخاب نمایید.(شما می توانید نام ID خود را به دوستان خود بدهید تا برای شما ایمیل بزنند اما هرگز رمز ورود را که در قسمت 7 تکمیل کرده اید در اختیار کسی قرار ندهید.) دقت داشته باشید حداقل تعداد کاراکتر(حروف) در رمز باید 6 کااکتر و یا بیشتر ، تا حدود 3 کاراکتر باشد.

8- این قسمت قابل تکمیل نیست اما به شما نشان می دهد تا چه میزان پسورد انتخابی شما از امنیت بالایی برخوردار است. به طور مثال اگر شما در رمز خود از کاراکتر Space (فاصله) استفاده کنید ،میزان Secure بودن رمزتان بسیار بالاتر می رود.

9- دقیقا همان رمزی را که در مرحله 8 وارد نموده اید باید در اینجا وارد کنید.این کار برای این است که اگر شما به اشتباه کاراکتری را برای رمز خود وارد کرده اید و از آن مطلع نیستید، به اشتباه خود پی برده و آن را برطرف کنید.

10- در این قسمت شما باید یک آدرس ایمیل را وارد نمایید تا ایمیل شما را Support این آدرس ایمیل باید خارج از سایت یاهو باشد.بطور مثال می تواند این آدرس مربوط به یکی از دوستان شما در سرویس جی میل باشد.

11- در اینجا باید یک سوال رمزی از بین سوالات مطرح شده انتخاب کنید و یا یک سوال به میل خود مطرح کنید.

12- در این قسمت باید یک پاسخ برای سوالی که در مرحله 11 مطرح کرده اید ، ارائه دهید.توجه داشته باشید که این سوال هیچ دلیلی ندارد که به جواب مربوط باشد و همچنین اگر شما رمز ایمیلتان را فراموش کردید باید به این سوال رمزی و پاسخ آن و همچنین به تاریخ تولدی که وارد کرده اید توجه داشته باشید تا هیچگاه آنها را فراموش نکنید.زیرا در صورت فراموشی رمز ایمیلتان دیگر نمی توانید رمز آن را بازیابی کنید.

13- در این قسمت باید به نوشته ایی که در قسمت پایین نوشته شده توجه کنید و آن را دقیقا به همان صورت (کوچکی و یا بزرگی حروف رعایت گردد) در این قسمت وارد کنید.

14- حال در اینجا شما باید بر روی مربع کوچکی که در اینجا قرار دارد تیک بزنید البته این تیک زدن به معنای این است که شما قوانین و مقررات سایت را خوانده اید و قبول دارید.برای خواندن این قوانین می توانید بر روی لینک های مقابل همین قسمت کلیک کنید و در صورت موافق بودن آنها بر روی این مربع تیک بزنید.

15- اکنون با کلید زدن بر روی دکمه Create My Account می توانید ، به اشتباهات احتمالی خود در هنگام پر کردن فرم پی ببرید و اگر در هنگام پر کردن فرم اشتباهی نداشته باشید ، صفحه ای همانند تصویر زیر لود می شود.(دقت داشته باشید که این ایمیل بطور آزمایشی درست شده و نمایش داده شده در این صفحه با اطلاعات شما تفاوت دارد).

004_0_20835

 بر روی کلید Continue که در تصویرزیر با کد 1  مشخص شده می توانید کلیک کنید و وارد ایمیلتان شوید.

005_0_20835

006_0_5678

از این به بعد هر گاه که بخواهید وارد ایمیل خود شوید ، کافیست به طور مستقیم آدرس Http://mail.yahoo.com را در قسمت آدرس مرورگر خود وارد کنید و پس از لود شدن صفحه ای همانند صفحه پایین، در قسمت Yahoo! ID شما باید ID خود را وارد نمایید.(دقت داشته باشید این ID باید بدون پسوند @yahoo.com باشد.) و سپس در قسمت دوم آن رمزی را که برای ایمیلتان در نظر گرفته اید وارد نمایید.

007_0_5678

 

حال اگر مایل بودید می توانید در قسمت 1 تیک بزنید تا به مدت دو هفته هنگام ورود به این صفحه ، به طور اتوماتیک وارد ایمیل شما بشود.دقت داشته باشید از این قابلیت هچگاه در کافی نت

 ها و یا جایی که چند نفر از یک کامپیوتر استفاده می کنند، استفاده نکنید زیرا ممکن است افراد به ایمیل شما دسترسی داشته باشند.

پس از وارد کردن ID و رمز خود در قسمت های مربوطه ، میتوانید بر روی دکمه Sign in کلیک کنید تا در صورت ورود صحیح ID و رمز ، وارد ایمیل خود شوید.

اکنون شما صاحب یک حساب یاهو هستید و میتوانید از تمام امکانات آن از جمله ارسال و دریافت ایمیل , چت و … استفاده کنید.

با تشکر از همراهیتان

امیرحسین,تیم آی تی آریا مونز

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.