امروز:8 اردیبهشت 1403

کاغذ دیواری‌هایی که در برابر انفجار مقاومند

مهندسان ارتش آمریکا با استفاده از یک اصل ساده در تلاشند تا نوعی کاغذ دیواری را توسعه دهند که از فروریختن دیوارها در اثر انفجار جلوگیری می‌کند.

همانطور که می‌دانید برای جلوگیری از فروریختن شیشه‌ها و خرد شدن آن از نوار چسب استفاده می‌شود تا خرده شیشه، تبدیل به اجسام خطرناک و ترکش مانند نشوند و حالا مهندسان ارتش آمریکا برای محافظت و تقویت دیوارهای ساختمانی قصد دارند از همین روش استفاده کنند و در حال کار بر روی یک کاغذ دیواری جدید هستند که با چسبیدن به دیوار، مقاومت آن را در برار انفجار بالا می‌برد.

نیک بون یکی از پژوهشگران ارتش آمریکا در این رابطه می‌گوید: سربازان معمولا برای پناهگاه از ساختمان‌‌‌‌‌های متروکه یا سازه‌‌‌‌‌هایی که از مواد معمولی ساخته می‌‌‌‌شوند استفاده می‌‌‌‌کنند که در برابر انفجار ناشی از موشک‌‌‌‌‌ها یا حتی بمب‌‌‌‌‌های دست ساز مقاومت کافی ندارند.

این کاغذ دیواری جدید که حدود دو هفته پیش در پنتاگون رونمایی شد سبک وزن است و می‌‌‌‌تواند با حمل و نصب آن در مناطق جنگی ساختمان‌‌‌‌‌ها را ایمن کند.

این کاغذ دیواری چسبنده از یک فیلم منعطف پلیمری که درون آن الیاف کولار به شکل مورب قرار گرفته‌، ساخته شده است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.