امروز:7 اردیبهشت 1403

گوگل در سال 2013 تقریبا تسلا را از ایلان ماسک خریده بود

ایلان ماسک، تا به حال چند کمپانی معروف را پایه گذاری کرده است و تسلا نیز یکی از همین برندهاست. نام تسلا بعنوان یک خودروساز بسیار مستقل مطرح است که کمپانی‌های زیادی در پی خرید آن از ایلان ماسک بوده‌اند و تا کنون موفق نشده‌اند، حالا یکی از منابع بلومبرگ ادعا می‌کند که ایلان ماسک در اوایل سال 2013 تسلا را تقریبا به گوگل واگذار کرده بود.

 

سال 2013 بازار فروش خودرو بسیار آشفته و نابسامان بود و شرکت تسلا مجبور به تعطیل کردن کارخانه‌ی خود شده بود. و حالا بلومبرگ گزارش کرده است در آن زمان و بر اساس قراردادی که تا مراحل نهایی میان تسلا و گوگل پیش رفته بود، ایلان ماسک تنها به مدت 8 سال یا تا زمانی که خودروی تمام الکتریکی تسلا یعنی مدل 3 وارد جاده‌ها می‌شد همچنان مسئول تسلا باقی می‌ماند. ولی با تغییر اوضاع و بهبود شرایط تسلا وقتی آخرین تلاش‌ها برای تجاری کردن و فروش مدل S سرانجام در حین مذاکره با گوگل نتیجه داد، این توافق به هم خورد و ایلان ماسک توانست تسلا را برای خودش نگه دارد.

 

هیچ کدام از طرفین مایل به اظهار نظر در این خصوص نیستند و لری پیج که احتمالا همان شخصی ست که در هنگام توافق دست ایلان ماسک را فشرده می‌گوید: تسلا با آنچه گوگل از یک سازنده‌ی خودرو در ذهن دارد بسیار متفاوت است.

این گفته با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری عظیم گوگل بر روی خودروهای الکتریکی بدون نیاز به راننده اندکی طعنه‌آمیر به نظر می‌رسد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.