امروز:13 اردیبهشت 1403

اپل کمپانی LinX را که در زمینه ساخت دوربین و لنز فعالیت داشت، خریداری کرد

اپل شرکت جدیدی را به مجموعه خود اضافه کرد. این شرکت در LinX Computational Imaging را به تازگی به جمع کوپرتیونی ها اضافه کرده است. این شرکت در زمینه ساخت دوربین و فناوری های در این حوزه فعالیت می کند. اپل هم مانند همیشه از هدف خود در مورد این خرید صحبت نکرده است و فقط تاییدی بر این خرید را انجام داده است. بر اساس اطلاعات منابع مختلف این دو شکرت بر سر مبلغ 20 میلون دلار در حال صحبت بوده اند و در نهایت نیز قیمت نهایی مشخص نشده است و هیچ کدام از طرف ها ی قرار داد از این مبلغ صحبت نکرده اند. با آریامونز همراه باشید.

شرکت LinX در زمینه ی ساخت دوربین های مینیاتوری فعالیت دارد. این شرکت در این زمینه و ساخت دوربین های تبلت ها و گوشی های هوشمند نیز جایی برای خود به دست آورده و این شرکت مدعی است با استفاده از الگوریتم خاص با گرفتن چندین عکس در یک لحظه عمق را به تصاویر اضافه می کند.

بر اساس گفته ها، این شرکت توانایی ساخت دوربین و لنز های کوچکی را دارد که با استفاده از آن  می توان تصاویر با کیفیتی معادل دوربین های SLR گرفت.

اپل نیز از جواب دلیل برای خرید این کمپانی و هدف خود سر باز زده است و در جواب مانند همیشه این جواب را در خور دانسته است:

ما گهگاه اقدام به خرید شرکت های کوچک فعال در حوزه تکنولوژی می کنیم و عموما تمایلی به صحبت کردن در مورد اهداف و برنامه های خود از این رابطه نداریم.

اما حدس زده می شود که با استفاده از تکنولوژی این شرکت می توان شناسایی چهره و حذف پس زمینه را از عکس ها و مدلسازی سه بعدی را به دست آورد.

شرکت LinX درسال 2011 و پس از جدایی مدیر این شرکت از تیم توسعه دهندگان الگوریتم سامسونگ ایجاد شد.

در گذشته نیز اپل بیتس و چند کمپانی ناشناس دیگر را خریداری کرد.

اشتراک گذاری