امروز:10 فروردین 1403

گوگل اینک بر روی برنامه های توسعه دهندگان در گوگل پلی به صورت کامل نظارت می کند

شاید از این موضوع خبر نداشته باشید که یک توسعه دهنده ی برنامه ی موبایل برای اینکه اپ های خود را در اپ استور اپل قرار دهد چند روز باید صبر کند تا تاییدیه ی اپل را دریافت کند ولی گوگل پلی در عرض چند ساعت برنامه را بر روی گوگل پلی قرار می دهد. ماجرا چیست؟ باید بدانید که گوگل پلی تا چند ماه پیش نظارت محدودی بر روی اپ های گوگل پلی داشته است و برای همین سریعا منتشر می شده اند. اما توسعه دهندگان برنامه باید با این چند ساعت خدافظی کنند و حداقل باید منتظر افزایش ساعت آن باشند. گوگل از چند ماه پیش نظارت دقیق بر روی برنامه های گوگل پلی را انجام می دهد ولی دلیل اینکه بعد از چند ماه حالا بحث آن بیان شده است و تا حالا توسعه دهندگان دیر شد تاییدیه ی برنامه را نفهمیدن به مکانیزمه بودن این بررسی مربوط می شود. با آریامونز همراه باشید.

گوگل در مورد این بررسی برنامه های گوگل پلی در وبلاگ رسمی خود می نویسد:

افرادی که به عنوان تیم نظارت کننده خدمت می کنند از متخصصین این حوزه هستند که به بررسی اپلیکیشن های ورودی پرداخته و از هر گونه نقض قوانین این فروشگاه آنلاین، جلوگیری به عمل خواهند آورند.

اما این بحث ان گونه که بیان شد است از امروز انجام نشده است و چند ماهی است که این روش به کار گرفته می شود. تک کرانچ بر این حرف پا فشاری می کند و در ادامه نیز از زبان توسعه دهندگان می گوید که از این روش اصلا راضی نیستند.

اما همانطور که گفته شد چند ماه  این روش اجرا می شود و تا به حال کسی به این موضوع اشاره نکرده بود و تاخیرات تایید برنامه ها زیاد نبوده است. دلیل این را تک کرانچ استفاده ی گوگل از برنامه های تشخیص مخرب بودن برنامه اعلام می کند. در حالی که بهتر است بدانید که اپل همه ی بررسی ها را نیرو های انسانی انجام می دهند و به همین دلیل چند روز طول می کشد.

google play

یکی از مسئولان گوگل پلی به نام Purnima Kochikar درباره ی این روش بیان کرده است که هر کدام از برنامه ها که توانایی بررسی با نرم افزار را نداشته باشد با روش انسانی بررسی می شود. پس به راحتی می توان سرعت بالای گوگل را به نرم افزار های بررسی کننده مربوط دانست اما با این حال نیز سرعت تایید کاهش می یابد.

البته باید بدانید که علاوه به این تغییر شما از این به بعد برنامه های گوگل پلی درجه بندی سنی خواهند داشت و از این به بعد هر کسی می تواند ببیند که برنامه ی مورد نظر برای چه گروه سنی ای مناسب می باشد.