امروز:10 فروردین 1403

بلک بری با گوشی ها و مالک چینی جدید خود هنوز در ته چاه عمیق مشکلات اقتصادی؛ فروش کم BlackBerry Passport و BlackBerry Classic

بلک بری یکی از شرکت هایی است که با ورود سیستم های جدید اندروید به گوشه ی بازار کشیده شده است. این شرکت که در گذشته یک شرکت کانادایی بود اینک باید آن را چینی- کانادایی دانست زیرا این شرکت به یک چینی فروخته شد. اما باید بدانید این مالک جدید نیز با همان مشکلات قبلی رو به رو است و پیشرفت قابل ملاحظه ای در فروش و در آمدن این شرکت از بحران دیده نمی شود. این شرکت سال جدید دو مدل BlackBerry Passport و BlackBerry Classic را معرفی کرد که امید می رفت که این دو گوشی با پیش فروش خوبشان ناجی این شرکت باشند اما امار نشان می دهد که تا به حال این دو گوشی در نجات این شرکت اثری نداشته اند. با آریامونز همراه باشید.

مورگان استنلی در مورد این گوشی های جدید بلک بری و وضعیت این شرکت گزارش های جدیدی ارائه کرده است. در این گزارش ها نکته ی قابل توجه فروش این دو تلفن است که بسیار کم تر از آن چیزی است که این شرکت یعنی بلک بری نیاز دارد. BlackBerry Passport و BlackBerry Classic حدود هشت هزار دستگاه در سه ماهه اول 2015 به فروش رسانده است که با انتظار این شرکت بسیار متفاوت است. این محصول در پیش فروش بسیار عالی عمل کرد و در پیش فروش 200 هزار دستگاه پیش فروش شد. اما در فروش بسیار ضعیف عمل کرده است.

بسیاری از تحلیل گران آن را مشکل برنامه نداشتن بلک بری دانسته اند. BlackBerry Passport ابتدا با یک طراحی چارگوشی این دو مدل ارائه شد اما بعد از آن نیز با طرحی گرد نیز ارئه شد. این گوشی که در آمریکا فقط با کمپانی AT & T ارائه می شود. اما با این کار کاربران دچار سر در گمی شده اند.

۹.۶۵ دلار قیمت سهام بلک بری است که پیش بینی می شود که 7 دلار نیز قیمت آینده ی سهام بلک بری خواهد بود.