امروز:8 اردیبهشت 1403

اپل در حال ساخت مزرعه خورشیدی در کالیفرنیا است

اپل یکی از بزرگترین کمپانی های تکنولوژی است که است که بنا به اسم آن یعنی سیب باید انتظار طبیعت دوستی را از این شرکت فناوری داشت. تیم کوک در کنفرانس Goldman Sach بر این مورد تاکید کرد و گفت در اخرین کار اپل در مورد محیط زیست، 850 میلیون دلار برای ساخت مزرعه خورشیدی در کالیفرنیا هزینه کرده است. با آریامونز همراه باشید.

همانطور که ذکر شد اپل برای ساخت مزرعه خورشیدی خود در کالیفرنیا 850 میلیون دلار هزینه صرف کرده است. طی اطلاعات در مورد این مزرعه اپل برای ساخت آن با First Solar قرارداد امضا کرده است. باید این نکته را نیز اضافه کرد که این مجموعه قبلا با اپل در  ساخت مزرعه خورشیدی آریزونا همکاری کرده بود.

تیم کوک در باره ی موضوع محیط زیست نیز در کنفرانس Goldman Sach می گوید:

ما در اپل معتقدیم که بحث تغییر شرایط زیست محیطی، موضوعی بسیار جدی است. زمان حرف زدن به اتمام رسیده و اکنون موقع عمل کردن است. ساخت مزرعه خورشیدی نه تنها تصمیمی به نفع محیط زیست است، بلکه در دراز مدت، کاهش هزینه های انرژی اپل را نیز به همراه دارد.

سایز این مزرعه خورشیدی که اپل قرار است در کالیفرنیا احداث کند ۵.۲۶ کیلومتر مربع  می باشد و توان تولیدی 130 مگاوات برق را خواهد داشت. اگر شما می خواهید میزان این تولید را بدانید در همین حد بدانید که این توان می تواند 50000 خانه را پشتیبانی کند.

این مزرعه که قرار است در کالیفرنیا احداث شود می تواند برق کل مجموعه کالیفرنیا ی اپل را تامین کند که این شامل محل اصلی اپل و اپل استور های کالیفرنیا که به 52 عدد می رسد می باشد.

بعد از این خبر که مدیر عامل اپل آن را منتشر کرد انجمن حمایت از محیط زیست واکنش های بسیار مثبتی انجام دادند.

همچنین مسئولین First Solar نیز از این موضوع اظهار خرسندی کرده اند و این قرداد 25 ساله را یکی از بزرگترین قرارداد های انرژی پاک جهان عنوان کردند:

اپل با اقدام خود به دیگر شرکت ها راه استفاده از انرژی پاک را نشان می دهد و اهمیت تغییرات زیست محیطی را به آن ها گوش زد می کند.