امروز:20 اردیبهشت 1403

مدیر ارشد مالی اینتل: اپل مجبور است از پردازنده های اینتل استفاده کند

اپل یکی از بهترین شرکت های تکنولوژی جهان است که با سیستم های خاص خود، خاص بودن را به مخاطب القا می کند. اما این شرکت برای تولید محصولات خاص خود نیاز به سخت افزار های خاص دارد. یکی از مهمترین ارکان وسایل دیجیتال امروز پردازنده درون آنهاست. اپل برای پیشی گرفتن و ارائه ی محصولات خاص نیاز به پردازنده های قدرتمند دارد.برای همین این شرکت برای مک بوک های خود از پردازنده های اینتل استفاده می کند. اما در زمزمه هایی از ایجاد پردازنده های اختصاصی اپل برای مک بوک های خود می آید. مدیر عامل اینتل در این باره می گوید که اپل مجبور است از چیپست های اینتل استفاده کند. با آریامونز و جزئیات بیشتر همراه باشید.

به سال 2005 بر می گردیم. سالی که استیو جابز خبری بسیار مهم را اعلام کرد. استو جابز در این خبر از همکاری اپل و اینتل برای ساخت چیپست های جدید مک بوک این شرکت خبر داد. این خبر بسیار مهم و شوک کننده بود زیرا در آن سال ها مایکروسافت رقیب اپل و همکار اینتل بود .

این خبر نشان دهنده ی ان بود که استیو جابز به این نکته پی برده است که نمی تواند چیپست هایی را طراحی کند که مک بوک هایشان را در صدر قرار دهد.

اما پس از 9 سال از به کار گیری این چیپست ها در مک بوک های اپل زمزمه ی به کارگیری چیپست های پیشرفته ی خود اپل مبتنی بر معماری ARM شنیده می شود.

کوپرتیونی ها در محصولات دیگر خود از پردازنده های خود استفاده می کنند. از این محصولات آیفون و آیپد سرآمد همه هست. اما تا حالا در مک بوک مجبور به استفاده از محصولات اینتل شده اند. اما باید واژه ی مجبور را به کار برد وگرنه در صورتی که اپل می توانست پردازنده ای به قدرتمندی پردازنده های اینتل تولید کنند به طور قطع این همکاری هم اکنون را نمی دیدیم.

اما اینک که این زمزمه های استفاده از پردازنده های خود اپل در محصولات این شرکت شنیده می شود مدیرارشد مالی اینتل به سخن در اومده و استفاده ی اپل از این پردازنده ها را اجباری بیش ندانسته است.

استیسی اشمیت اینتل مدیر ارشد مالی اینتل در مصاحبه با بیزینس اینسایدر این نگرانی ها و زمزمه ها را بی مورد دانست و گفت اینتل بسیار پیش تر از شرکت های دیگر در زمینه چیپست های کامپیوتری است و جای نگرانی ای وجود ندارد.

استیسی اشمیت  در این باره می گوید:

اپل بزرگ ترین شریک تجاری ماست. این شرکت نیز همانند اینتل دوست دارد که محصولات فوق العاده ای را به بازار ارائه نماید و تا زمانی که فناوری های بی نظیرمان به دنیا ارائه می شوند آنها نیز قادر خواهند بود که محصولات عالی خود را عرضه نمایند.

 

استیسی اشمیت  در ادامه می گوید

اینتل در حال توسعه دادن سیطره خود بر این صنعت است و به هیچ وجه در این موضوع تأخیری نداشته. در واقع می توانیم بگوییم که ما در صدر این صنعت در حال حرکت هستیم.

اشمیت همچنین بیان می کند که برای اپل از دست دادن پردازنده ی قدرتمند ما به معنای از دست دادن سرعت قابل ملاحظه است و این همان چیزی است که اینتل را پیروز این عرصه می کند.