امروز:8 اردیبهشت 1403

انویدیا تبلت شیلد 2 خود را با پردازنده ی تگرا X1 به زودی معرفی خواهد کرد

هنوز یک سال از عرضه ی تبلت شیلد انویدیا به بازار نمی گذرد که خبر ها حاکی از آن است که انویدیا قصد دارد تا نسل دوم از تبلت شیلد انویدیا یعنی تبلت شیلد 2 را روانه ی بازار کند. جدا از تبلت شیلد 2، نسل اول این تبلت بسیار کارآمد وقوی بود و با پردازنده ی تگرا K1 انویدیا وارد بازار شد. این تبلت از نظر پشتیبانی نیز یکی از بهترین ها بود به گونه ای که انویدیا اپدیت اندروید 5 را زودتر از بسیاری از شرکت ها برای محصول خود راهی دستگاه های شیلد کرد. اما ان چیزی که در شیلد 2 شاخص خواهد بود استفاده از پردازنده ی بعدی انویدیا یعنی پردازنده تگرا X1 می باشد. انویدیا در مورد این پردازنده آن را بهترین و قوی ترین بازار می نامد. با آریامونز همراه باشید.

همانطور که در مقدمه ذکر شد هنوز یک سال از عرضه ی تبلت شیلد انویدیا نمی گذرد که تبلت شیلد 2 انویدیا قرار است راهی بازار شود. تبلت شیلد 2 انویدیا از پردازنده ی بسیار قدرتمند تگرا X1 انویدیا بهره می برد. این پردازنده به گفته ی انویدیا قذرتمند ترین پردازنده تا به حال می باشد.

پردازنده ی تگرا X1 که در تبلت شیلد 2 قرار است استفاده شود یک پردازنده ی 8 هسته ای با معماری 64 بیت است. این چیپست دارای پردازشگر گرافیکی مکسول با 256 هسته می باشد و از دایرکت ایکس 12، OpenGL ES 3.1 و AEP پشتیبانی می کند. این پردازشگر اولین پردازشگری است که از معماری مکسول انویدیا بهره می برد. این پردازشگر گرافیکی تا 40 درصد بیشتر از تگرا K1 قدرتمند تر است. این را همانطور که ذکر شد باید اضافه کرد که همین الان نیز تبلت شیلد انویدیا یکی از بهترین تبلت های بازار می باشد و انویدیا با عرضه ی تبلت شیلد 2،سازنده ی قدرتمند ترین تبلت جهان شناخته می شود.

tegra

در مورد تبلت شیلد دو و پردازنده ی آن بسیار صحبت کردیم اما در مورد مشخصات دیگر این تبلت باید منتظر معرفی این محصول باشیم. پیش بینی می شود که انویدیا صفحه نمایشی مانند صفحه نمایش تبلت شیلد نسل اول خود استفاده کند و از اندروید 5 به عنوان سیستم عامل پایه استفاده شود. همچنین حدس زده می شود که این تبلت از LTE نیز پشتیبانی به عمل آورد.

در مورد زمان معرفی آن نیز باید تا اواخر اسفند امسال صبر کنیم.