امروز:9 اردیبهشت 1403

سونی بخش سرگرمی های انلاین خود معروف به SOE را فروخت

چند روز پیش سونی رسما استودیو بازی های انلاین یا تحت الفظی سرگرمی های آنلاین خود را فروخت. شرکت خریدار این استودیو Columbus Nova بود. این استودیو در نام گذاری جدید Daybreak Games نام گرفت. این استودیو در گذشته ی خود سوابق بازی هایی مانند PlanetSide 2 و Ever Quest را داشته است. با آریامونز همراه باشید.

استودیو Sony Online Entertainment استودیوی آنلاین بازی سازی سونی بود که توسط Columbus Nova خریداری شد. این شرکت اسم این استودیو را به Daybreak Games تغییر داد و یکی از کاربران ردیت در این باره با نام کاربری SOE_Legion اینگونه نوشته است:

این اسم، نشان می دهد که ما به عنوان یک سازمان چه هستیم و تضمینی بر اشتیاق و فداکاری کارکنان ما و بازیکنان است. همچنین، نمایانگر نگاه ما به آینده است که هر روز جدید را به عنوان یک فرصت برای جلو بردن گیمینگ می بینیم.

استودیو ی سونی در سال گذشته سال خوبی را پشت سر نگذاشت و بازی های تولیدی این استودیو یکی پس از دیگری شاهد شکست بوده اند. از جمله این بازی ها می توان Star Wars Galaxies و  The Matrix Online را نام برد. باید این نکته را بدانید که این شرکت در سال 2014 چندی از کارمندان خود را نیز اخراج کرد.

SOE سال های اخیر را با موفقیت زیادی پشت سر نگذاشت و چند عنوان MMO تولید کرد که یکی پس از دیگری شکست خوردند. از Star Wars Galaxies گرفته تا DC Universe Online و The Matrix Online. سال گذشته این کمپانی چندین کارمند از شعبه های سن دیگو و آوستین خود را اخراج کرد.

TechCrunch در مورد پشتیبانی این شرکت از این بازی های قبلی این پشتیبانی را تایید می کند. استودیو جدید که باید از این به بعد این استودیو را با نام Daybreak Games بشناسیم از تمامی بازی های قبلی SOE پشتیبانی خواهد کرد که این شتیبانی شامل H1Z1 بازی زامبی محور این کمپانی می شود. همچنین باید پلی استیشن باز ها از گسترش EverQuest Next نیز خوشحال باشند.

اما باید یک چیز را پلی استیشن بازها بدانند که Daybreak Games دیگر تعهدی فقط به پلی اسیشن ندارد و گیم ها خود را می تواند برای ایکس باکس نیز منتشر کند.دلیل این حرف نیز صحبت خود شرکت با Reddit می باشد:

در حقیقت، پس از این اتفاق، حالا منابع بیشتری در دست داریم. به این معنی که توسعه بازی های کنونی برای پلتفرم های جدید ممکن خواهد بود و ورود به دنیای چند پلتفرمی را به فال نیک می گیریم.

جان اسمدلی در توییت امروز صبح خود نوشت که برای عرضه ی بازی های خود بر روی ایکس باکس وان لحظه شماری می کند و اشتیاق زیادی دارد.

اشتراک گذاری