امروز:5 اردیبهشت 1403

چگونه خودمان wallpaper طراحی کنیم؟

چگونه خودمان wallpaper طراحی کنیم؟ 1

چگونه خطوط فلورسنت هنری سفارشی برای تصویر wallpaper خود طراحی کنید.

wallpaper

اگر شما عاشق خطوط تکی فلورسنت برای wallpaper خود هستید، این آموزش را دنبال کنید تا ببینید چگونه می توانید wallpaper شخصی خودتان را با همان نوع خطوط و رنگ ها و درخشندگی ای که می خواهید ایجاد کنید.

چرا ما دوست داریم این کار را انجام دهیم؟

انگیزه اولیه ما و احتمالا شما برای انجام این کار داشتن یک wallpaper سفارشی و خنک برای دسکتاپ کامپیوترمان است و این خود دلیل کافی و خوبی برای یادگرفتن این آموزش می باشد.

Pen tool یک ابزار مفید و قدرتمند در فتوشاپ است که برای بیشتر مردم استفاده از آن سخت می باشد.

ما قصد داریم در این آموزش به طور گسترده و البته در یک محیط با ریسک پایین از این ابزار استفاده کنیم، و این راهی مطمئنی است که البته یک راه متفاوت برای استفاده از این ابزار می باشد.

برای این کار به چه چیز نیاز است؟

تنها چیزی که شما به این آموزش نیاز دارید یک نسخه از نرم افزار فتوشاپ است. ما نیاز به هیچ تصویر پایه یا هیچ تصویر مرجع و یا هیچ چیز دیگری جز فتوشاپ نیاز نداریم. ما تصویرمان را از پایه با فتوشاپ طراحی خواهیم کرد.

ما در این آموزش از فتوشاپ cs6 استفاده می کنیم اما تکنیک های مطرح شده در این آموزش باید روی نسخه های قدیمی تر فتوشاپ هم کار کند. با ما همراه باشید.

1- تصویر پایه را ایجاد کنید:

wallpaper

ابتدا باید تصمیم بگیرید که ابعاد تصویرتان چند در چند باشد. البته ابعاد استاندارد تصویر wallpaper

1080 × 1920 می باشد. با استفاده ابزار paint bucket که با فشردن کلید G می توانید به آن دسترسی پیدا کنید رنگ پی زمینه کار خود را به رنگ سیاه سخت رنگ کنید. همچینین شما می توانید بعدها رنگ های دیگری را برای پس زمینه کار خود آزمایش کنید، اما بهترین رنگی که خطوط فلورسنت را به خوبی نشان می دهد رنگ سیاه است.

و علاوه بر این ها برای اندازه دهی و رنگ کردن تصویر پایه بهترین رنگ مشکی است زیرا به علامت گذاری های کمتری با استفاده از خطوط راهنما و به طور موقت برای علامت گذاری مرکز صفحه و فضاهای عمودی و افقی نیاز دارد. اگر خط کش های کنار صفحه فعال نیستند با فشردن کلید میانبر  Ctrl+ R و یا رفتن به مسیر View -> Rulers خط کش ها را فعال کنید.

برای مشخص کردن مرکز کار خود خطوط راهنما را از خط کش های افقی و عمودی کنار و بالای صفحه به وسط صفحه بکشید (960 پیکسل برای خط کش افقی و 540 پیکسل برای خط کش عمودی البته اگر شما از تصویر 1080 × 1920استفاده می کنید).

2- ایجاد path ها

Path ها یکی از ویژگی های جذاب فتوشاپ هستند که به شما اجازه می دهند آنچه در ابتدا شبیه آنچه  ابزارهای wire-frame یا line-drawing رسم می کنند را رسم کنید.path  ها ای که رسم می کنید مسیرهای اولیه ای هستند که با استفاده از ابزارهای دیگر می توانید جلوه های بصری خود را در این مسیر ها ایجاد کنید.

ما قصد داریم در اینجا از قدرت ابزار pen ، یک ابزار هماهنگ با path ها، برای ایجاد خطوط منحنی زیبایی که بعدا با استفاده از ابزار brush tool آن ها را دست کاری می کنیم استفاده کنیم. قبل از اینکه ما این کار را انجام دهیم لازم است به شما اخطار دهیم که اگر قبلا از ابزار pen tool استفاده نکرده اید این ابزار ممکن است برای شما خسته کننده به نظر برسد.

بهترین راه برای یادگیری کار با این ابزار استفاده از آن می باشد. از ایجاد یک مسیر با این ابزار نترسید، فکر کنید با این ابزار ویولون می زنید، زمانی که شما یک ایده بهتر برای انجام کاری که دوست دارید به ذهنتان رسید کار قبلی را پاک کنید و کار جدید را انجام دهید.

ابزار pen tool را با فشردن کلید (p) انتخاب کنید و چک کنید که بر روی حالت path قرار دارد (برای این کار به تصویر زیر دقت کنید):

wallpaper

برای ایجاد یک خط منحنی ساده که از طرف چپ تصویر به سمت راست تصویر کشیده شده است با استفاده از ابزار pen  بر روی خط راهنمای افقی در محلی که تصویر را در سمت چپ قطع می کند کلیک کنید تا یک اولین نقطه ما را در این قسمت بگذارد. پس ایجاد اولین نقطه( که در اینجا بصورت یک خط افقی شامل 3 نقطه ظاهر شده است) به سمت راست تصویر بروید و این عمل را در سمت راست تصویر هم تکرار کنید: بر روی خط راهنمای افقی کلیک کنید و با حرکت به سمت جلو و عقب و بالا و پایین مسیری شبیه مسیر زیر ایجاد کنید و سپس کلید موس را رها کنید.

فلش ها که در تصویر زیر می بینید مسیر حرکت موس ما را نشان می دهد:wallpaper

این اعمال یک منحنی s شکل زیبا را در سراسر تصویر به وجودآورده است. کلید Esc را فشار دهید تا مسیر فعلی ایجاد شود و شما برای ایجاد یک مسیر تازه آماده شوید. اعمال بالا را تکرار کنید با این تفاوت که این بار نقاط شروع و پایان این دفعه کمی از لبه های راست و چپ تصویرفاصله دارند. اگر شما مسیر دیگری برای خطوط فلورسنت در نظر دارید آن را امتحان کنید.

تصویر نهایی مجموعه خطوطی هستند که در مرکز صفحه همگرا می شوند در حالی که از گوشه های صفحه عبور می کنند. پس از اینکه شما خطوط خود را رسم کردید باید چیزی مانند تصویر زیر داشته باشید.

حال کسانی که مسیر خطوط را به عنوان پایه کار استفاده از ابزار brush strokes رسم کردند می توانند آموزش را دنبال کنند.

3- استفاده از ابزار brush strokes

wallpaper

خطوطی که قبلا رسم کرده ایم خیلی لخت به نظرمی رسند. این خطوط به شما یک تصویر از اینکه wallpaper شما چگونه خواهد بود به شما می دهد اما این تصویر کامل نیست. ما قصد داریم اصلاحاتی را با ابزار brush روی این مسیرها انجام دهیم.

در ابتدا ما نیاز داریم پارامترهای قلم را تنظیم کنیم. ابزار brush را با فشردن دکمه (B) انتخاب کنید. اندازه سر مداد شما باید با توجه به strokes ی که روی مسیرهای رسم شده می خواهید ایجادکنید تنظیم شود.

اگر اندازه سر  قلمو در سایز A یعنی سایزی در بازه (5-1 پیکسل) باشد خطوط بسیار باریکی شبیه تار عنکبوت ایجاد خواهد کردو اگر سایز آن بزرگتر از 15 پیکسل باشد خطوطی مانند یک مابل قطور ایجاد خواهد کرد. ما سایز 10 پیکسل را انتخاب کردیم. همچنین شما باید سفید خالص را به عنوان رنگ قلم مو انتخاب کنید.

یک لایه جدید ایجاد کنید، برای این کار از کلید میانبر (Ctrl + Shift + N  ) استفاده کنید و نام لایه ساخته شده را “Brush Stroke 1″ بگذارید. زمانی که سایز قلم مو خود را انتخاب کردید و هنچنین لایه را ایجاد کردید، دوباره ابزار pen را انتخاب کنید.wallpaper

در هر کجا از صفحه کار که می خواهید راست کلیک کنید و گزینه”Stroke Path….”  را انتخاب کنید و زمانی که کادر محاوره ای باز شد از منو آبشاری ابزار “brush” را انتخاب کنید و همچنین “Simulate Pressure” را تیک دار کنید و بر روی ok  کلیک کنید.

wallpaper

برای اینکه brush strokes ما درخشان تر به نظر برسد ما مقدارکمی آن را محو و کدر می کنیم، برای این کار ابتدا لایه “Brush Stroke 1” را انتخاب کنید و به آدس Filter -> Blur -> Gaussian Blur بروید.wallpaper

 در اینجا شما با توجه به سایز strokes قلم مو خود و همچنین نتیجه دلخواه خود از حداقل 1 پیکسل تا حداکثر 10 پیکسل تصویر را محو و کدر (blur) کنید. ما می خواهیم تصویر به اندازه یک مو کدر شود بنابراین 2 پیکسل را انتخاب کردیم.

زمانی که شما نتیجه دلخواهتان را بدست آوردید ابزار Magic Wand Tool را با فشردن کلید (W) انتخاب کنید. یکی از خطوط خود را انتخاب کنید (از آنجایی که همه خطوط به هم متصل هستند و در یک لایه قرار دارند کافی است شما یک نقطه از وسط) یک خط را با استفاده از ابزار Magic Wand Tool انتخاب کنید. نتیجه این کار باید شبیه تصویر زیر باشد:

wallpaper

برای این که ما مطمئن شویم تصویرمان در مرحله بعد دارایلبه های دندانه دار نیست لازم است تصویر انتخاب شده را کمی دست کاری کنیم. بر روی دکمه “Refine Edge” نوار بالای صفحه که پس از انتخاب خطوط با ابزار Magic Wand Tool به وجود می آید کلیک کنید. از پنجره باز شده به ویژگی های قسمت Adjust Edge دقت کنید:wallpaper

اگر تنظیمات این قسمت باید شبیه آنچه در تصویر بالا می بینید باشد شما یک لبه صاف و هموار خوب میان لبه های تصویر انتخاب شده با مناطق اطراف آن خواهید داشت. ما یک مقدار از 4 را برای تصویرمان انتخاب کردیم. OK کنید. محل انتخاب شده را نگه دارید چون برای انجام مراحل بعد به این ناحیه احتیاج داریم.

رنگ آمیزی خطوط

یک لایه جدید با نام “Color”  ایجاد کنید.در این لایه شما می توانید هر رنگی را که می خواهید و در هر طرحی که می خواهید خطوط درخشان را رنگ آمیزی کنید.

شما می توانید بخش های مختلف خطوط را به طور دستی رنگ کنید یا می توانید با سطل رنگ این کار را انجام دهید و یا با ترکیب هر دو این کار را انجام دهید. و چون ما این کار را در یک لایه جدید انجام می دهیم دیگر جای نگرانی در مورد پوشیده شدن کارهای قبلی ای که انجام دادیم نیست.

به جای اینکه ما به صورت دستی کار رنگ آمیزی را انجام دهیم از یک سطل رنگ مخلوط برای رنگ آمیزی خطوط از یک سمت تا سمت دیگر با استفاده از ابزار Gradient استفاده می کنیم.

wallpaper

هنگامی که رنگ آمیزی خطوط را به صورتی که دوست دارید انجام دادید لایه Color را انتخاب کنید و به شفافیت آن را تنظیم کنید. در این مثال ما شفافیت را روی 50% قرار دادیم.

کار تمام است! در این مرحله ما می توانیم تصویر را ذخیره کنیم و یا خط های بیشتری را اضافه کنیم و رنگ ها را محوتر کنیم و هر کار دیگری که می خواهیم روی این تصویر انجام دهیم و در نهایت نتیجه کار را به عنوان wallpaler دسکتاپ انتخاب کنیم. wallpaper

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.