امروز:10 اردیبهشت 1403

پایان سلطه سامسونگ با فروش 67میلیون آیفون توسط اپل

تا ساعاتی دیگر، اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه ی آخر سال 2014 خود را ارائه می کند. بسیاری منتظر شنیدن فروش های رویایی اپل در این سه ماه هستند و پیش بینی می شود که اپل در این سه ماه به فروشی  ۶۳.۵ تا ۶۶.۵ میلیارد دلاری دست یافته است. همچنین طرفداران این شرکت منتظر شنیدن تعداد آیفون های فروخته شده در این سه ماه توسط اپل هستند و انتظار می رود که شاهد شکسته شدن یک رکورد دیگر در فروش تعداد تلفن همراه از طرف اپل باشیم.

 

فورچون پیش از کنفرانس مالی اپل گزارشی از درآمدها و ارزش سهام این شرکت داده است. این گزارش برگرفته از تحلیل ۳۵ تحلیل‌گر است که ۲۰ نفر از آن‌ها در جمع تحلیل‌گران کارکشته جای گرفته و ۱۵ نفر آماتور شمرده می‌شوند. براساس این گزارش، کارشناسان انتظار دارند هر سهم اپل با رشدی برابر با ۲.۶۸ دلار مواجه شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد رشد خواهد داشت. براین اساس، اپل در این سال ۶۸.۷ میلیارد دلار در آمد داشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد رشد داشته و در مقایسه با بالاترین پیش‌بینی در مورد درآمد اپل در فصل آخر ۲۰۱۴، ۲.۲ میلیارد بیشتر است.

AppleInt1

 

در دهه گذشته همواره اپل در مدت سه ماهه اخر هر سال میلادی به واسطه معرفی محصولات جدید خود درآمد خوبی داشته است که انتظار می رود در سال 2014 به واسطه معرفی آیفون6 و 6پلاس یک رکورد جدید ثبت کند.

AppleInt2

 

همانطور که در جدول فوق نیز دیده می شود، کارشناسان فروش تقریبا ۶۷ میلیون دستگاه آیفون را پیش‌بینی کرده‌اند. سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی ۷۸ میلیون گوشی‌هوشمند روانه‌ی بازار کرد که ۲۵ درصد از بازار جهانی را شامل می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که سهم این کمپانی از بازار جهانی از ۳۴ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

بنابراین انتظار میرود اپل علاوه بر ثبت یک رکورد جدید، پایه های سلطنت سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند جهان را به لرزه در آورد و به جایگاه قبلی خود به عنوان بزرگترین تولید کننده بازگردد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.