امروز:11 اردیبهشت 1403

Pro tools first نسخه ی رایگان Pro tools به بازار می آید

اگر شما از کاربران Pro tools باشید درباره ی ان می دانید اما برای کاربران دیگر یک توضیحات مختصری را ارائه می کنم.Pro tools یک برنامه حرفه ای در میکس و تنظیم صدا می باشد که از طرف کمپانی Avid ارائه شده است این برنامه گران قیمت بوده و کاربران مجبور به پرداخت هزینه هایی هنگفت برای ان بوده اند اما بسیاری هم به جای استفاده از Pro tools از نرم افزار های مشابه استفاده میکردند. اینک Avid برنامه ی Pro tools را در نسخه ای رایگان ارائه کرده است که بدون پرداخت پول و لوازم جانبی بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. با آریامونز همراه باشید.

همانطور که گفته شد Avid نسخه ی رایگان Pro tools را روانه بازار کرده است. این شرکت در گذشت نسخه ی ارزان قیمت این استودیوی دیجیتال را با نام Pro tools Express  روانه بازار کرده بود اما باید برای آن از Mbox استفاده کنید که باید هزینه ی جانبی را بابت آن پرداخت کنید. اما این شرکت Pro tools First را به رایگان و بدون هیچ سخت افزار جانبی ای ارائه کرده است.

Avid با رایگان کردن Pro tools با نسخه ی Pro tools First محدودیت هایی را برای کابران اعمال کرده است که بسیار واضح بود. از جمله محدودیت های آن می توان به تعداد ترک های ورودی اشاره کرد. Avid تعداد ترک های ورودی را از 8 به 4 کاهش داده است و همچنین Pro tools First از 3 پروژه پشتیبانی می کند.

البته خاطر نشان کنم که این برنامه محدودیت هایی مانند نسخه ی اکسپرس خواهد داشت اما  محدودیت های بالا به آنها اضافه می شود. نسخه ی اکسپرس این برنامه دارای محدودیت های مانند 16 ترک MIDI بود.

از قابلیت های این برنامه می توان امکان خروجی گرفتن به فرمت Mp3  و انتقال به ایتیونز و یا سوندکلود(soundcloud) اشاره کرد.

البته این شرکت امکاناتی را برای خرید و اضافه کردن به این نسخخ را برای کاربران اضافه کرده است. البته این هزینه اندکخواهد بود.

Avid این برنامه را در سه ماه اول سال 2015 روانه بازار خواهد کرد و علاقه مندان به Pro tools می توان از نسخه رایگان Pro tools First استفاده کنند. همچنین Avid برای برنامه اصلی Pro tools 12 خود دو لایسنس در نظر گرفته است. یک لایسنس دائم و یک لایسنس ماهانه که قیمت این دو به ترتیب 899 دلار و 29.99 دلار می باشد.

اشتراک گذاری