امروز:10 اردیبهشت 1403

مجموعه آفیس گوگل با قابلیت های کاربردی تر بروزرسانی شد

Docs، Sheets و Slides مجموعه آفیس گوگل را تشکیل می دهند که می توانید بر روی تلفن های همراه آن ها را اجرا کنید. بدون شک اگر شما تجربه استفاده از این نرم افزارها را داشته باشید می دانید که استفاده از این ابزارها به راحتی استفاده از آفیس مایکروسافت نیست. اما گوگل در آخرین بروزرسانی این اپلیکیشنها سعی کرده است که استفاده از این سه اپ را برای کاربران اندروید و ios تسهیل کند. برای مثال از این به بعد اسناد ایجاد شده در Docs به صورت لحظه ای از لحاظ گرامری بررسی می شوند، یا مثلا در برنامه Sheets شما می توانید سطرها و ستون های موجود در صفحه گسترده را مانند برنامه اکسل پنهان کرد و در Slides شما قادر خواهید بود که شکل های مشابه را به صورت مجموعه ای به کار ببرید.

به همه ویژگی های یاد شده این را هم اضافه کنید که این برنامه‌ها اکنون با TalkBack اندروید و VoiceOver در iOS سازگار شده‌اند و ابزارهای قرائتی که به کمک آن ها شما می توانید راحت تر متن ها را مشاهده کنید.

 

google-office-apps-update

 

البته یک ویژگی هم برای کاربران ios  در نظر گرفته شده است. اگر شما یک گجت اپلی به همراه دارید از این به بعد می توانید اسناد محرمانه خود را به کمک اثر انگشتتان رمز گذاری کنید.

fingerprint-for-google-office-apps

 

این آپدیت هم اکنون انتشار یافته و از طریق گوگل پلی و اپ استور قابل دریافت است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.