امروز:1 اردیبهشت 1403

دسترسی به task manager

اضافه کردن ایمیل شخصی به صفحه شروع ویندوز8 7

برای سالها در اکوسیستم ویندوز شما می توانستید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del به طور مستقبم به پنجره task manager دست پیدا کنید و عضلات دست شما به این کلیدها عادت کرده بودند تا زمانی که ویندوز7 روانه بازار شد و از این به بعد داستان تغییر کرد و دیگر دسترسی مستقیم به این پنجره با این کلیدها ممکن نبود. از این به بعد برای دسترسی به این پنجره لازم است شما یک مرحله دیگر را هم طی کنید و پس برخورد به صفحه شبیه صفحه قفل گزینه task manager را انتخاب کنید  یا اینکه برای خودتان بک کلیدمیانبر دلخواه برای دسترسی به task manager مشخص کنید و از این به بعد به راحتی و بدون برخورد به صفحه ناخوشایندی که  پس از استفاده از کلیدهای Ctrl+Alt+Del و گزینه ها مختلفی که این صفحه در ویندوز7 و8 به شما می دهند و به طور مستقیم به task manager را باز کنید. البته پیشنهاد گروه آریامونز به شما استفاده از کلیدهای ctrl +shift +esc به جای کلیدهای Ctrl+Alt+Del که بسیار ساده تر شما را به پنجره task manager میرساند می باشد. به هر حال اگر شما ابن کلیدها را دوست ندارید با ما همراه باشید.

البته در آموزش همچنین به شما یاد خواهیم داد چگونه پردازش های تمام کاربران رایانه را در task manager مشاهده کنید و دیگر شما در این مورد نگرانی ای نداشته باشید. اگر برایتان این سوال پیش آمده است که منظور از پردازش ها تمام کاربران چیست کافی است task manager را باز کنید و به تب processes بروید. در این پنجره یک دکمه با عنوان “Show processes from all users” را مشاهده خواهید کرد که وقتی آن را بفشارید پنجره task manager  برای نشان دادن پردازش ها دوباره اجرا خواهد شد و این ممکن است برای شما که می خواهید این کار را به دفعات انجام دهید آزار دهنده باشد.

task manager

با ما باشید و مراحل زیر را دنبال کنید:

بک شورتکات برای دسترسی به task manager  ایجاد کنید:

task manager

task manager

برای این کار در یک قسمت خالی از صفحه دسکتاپ خود راست کلیک کنید و از قسمت new گزینه shortcut را انتخاب کنید. در پنجره باز شده در قسمت  type the location of the item عبارت زیر را تایپ کنید:

taskmgr.exe

و بر روی next کلیک کنید و در این پنجره نامی برای شورتاکات خود انتخاب کنید.  شاید نام “Task Manager For All Users”  یک انتخاب مناسب برای این شورکات باشد.حال بر روی finish  کلیک کنید.

task manager

حال بر روی شورتکات ایجاد شده راست کلیک کنید و وارد properties شوید. در اینجا شمامی توانید یک کلید میانبر برای شورتکات خود انتخاب کنید(دقت داشته باشید که برای این کار شورتکات باید روی دسکتاپ یا  صفحه شروع باشد و همچنین کلیدمیانبر شما شامل به خودی خود شامل کلیدهای ctrl+alt خواهند بود).

task manager

حال برای مرحله مهم تر این آموزش در همین پنجره بر روی دکمه advanced کلیک کنید و گزینه “Run as administrator” را تیک دار کنید.

task manager

از این به بعد شما به بک میانبر برای دسترسی سریع به پنجره task manager که  شامل فرآیند همه کاربران می باشد دسترسی دارید.

task manager

 

 

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.