امروز:8 اردیبهشت 1403

سامسونگ ، اپل را در رضایتمندی مشتریان پشت سر گذاشت

 

رقابت بین اپل و سامسونگ غوغا می کند!!دانشگاه میشیگان در سال 2014 جدول رضایتمندی مشتریانی را با پرسشنامه هایی ایجاد کرده که در این رتبه بندی سامسونگ از سد اپل گذشته است و بالاتر از ان ایستاده است.این پرسشنامه که در امریکا تهیه شده است و نمی توان ان را به کشور های دیگر داد ربط داد.اما مصلما بیشترین کارایی این گوشی در ایالات متحده رخ نمایی می کند. با اریامونز همراه باشید.

کره ای ها با ۶٫۶ درصد پیشرفت نسبت به سال گذشته به رقم ۸۱ درصد رضایت دست یافته اند و از طرف دیگر اپل با افت ۲٫۵ درصدی به رقم ۷۹ درصد رضایت و رتبه دوم تنزل یافته است. شاید مهم ترین دلیل این افت مشکلات به وجود آمده در ابتدای عرضه iOS 8 باشند. کمپانی نوکیا که در واقع محصولات آن متعلق با مایکروسافت محسوب می شوند با ۷۷ درصد در کنار موتورولا قرار دارد و برند های HTC، BlackBerry و ال جی در ادامه لیست مشاهده می شوند. کمپانی بلک بری با پیشرفت ۷٫۲ درصدی تحت مدیریت جدید از دیدگاهی موفق ترین برند حاضر در این جدول به شمار می رود و احتمال دارد که این مسئله منجر به افزایش فروش محصولات این کمپانی کانادایی در سال آینده نیز بشود.

بررسی در میان برندهای فعال حال حاضر بازار مانند HTC، ال جی، سامسونگ و… و همچنین برندهایی مانند نوکیا که آخرین سال حضورشان را در بازار اسمارت‌فون تجربه کردند، انجام شده است. نتیجه نشان می‌دهد که موتورولا همچنان در بخش رضایتمندی قدرتمند نشان داده و بلک‌بری نیز با ارتقای 7 درصدی امتیاز خود مواجه بوده است که شاید بتوان برای آن‌ها سال موفقی را متصور شد.
باز در این رقابت به بحث اپل و سامسونگ برگردیم. سامسونگ از 76 امتیاز سال 2013 توانسته که به امتیاز 81 در سال 2014 دست پیدا کند درحالیکه اپل از 81 امتیاز سال قبل به 79 تنزل داشته است، اما چطور ممکن است؟ مسلما 2014 چندان سال خوبی برای آخرین پرچمدار سامسونگ نبود و به جرئت می‌توان گلکسی اس5 را یک شکست خورده در خانواده‌ی محبوب گلکسی قلمداد کرد که حتی نتوانست موفقیت‌های اس4 را تکرار کند، اما برخلاف آن گلکسی نوت4 هرچند دیرتر به بازار عرضه شد، اما توانست که به خیلی از انتقاداتی که از اس5 شد پاسخ دهد و نظر مساعد منتقدان را تا حدود زیادی هموار سازد و به نوعی می‌توان گفت که اعاده‌ی حیثیت کرد.
اپل در بخش فروش فوق العاده‌ بود و شاید نتوان خرده‌ای به این شرکت خوشنام بابت موفقیت در سودآوری گرفت، اما متاسافانه همه چیز برای این شرکت بخوبی پیش نرفت و برخلاف سخت‌افزارهای فوق‌العاده‌ای که روانه‌ی بازار کرد، در بخش نرم‌افزاری چندان نمی‌توان به اپل در سال 2014 میلادی نمره‌ی قبولی داد. هرچقدر که آیفون6 و 6پلاس خوش درخشیدند، ios8 را باید یک نسخه‌ی نه چندان دلچسب از خانواده‌ی ios قلمداد کرد که مشکلات فراوانی را برای کاربران اپل به بار آورد که یکی مواردی که مشکل ساز شده است و این شرکت هنوز نتوانسته که پاسخ مناسبی برای کاربران خود داشته باشد، مصرف بالای برق دستگاه‌ها است که با آخرین نسخه‌ی ios نیز حل نشد، هرچند که تمامی این مشکلات با رکورهای فروش عالی آیفون6 به دست فراموشی سپرده شد.

باید با تکنولوژی همراه بود تا نتایج کار و تغییر اپل در پشتیبانی را حس کرد.ایا این اتفاق حداقل در امریکا می افتد؟