امروز:6 اردیبهشت 1403

هر آنچه باید در مورد منوی استارت ویندوز10 بدانید

همین چند هفته پیش بود که ناگهان و در کمال ناباوری و درست زمانی که همه منتظر ویندوز 9 یا ویندوز آبی بودند مایکروسافت ویندوز10 را معرفی کرد تا همه بهت زده شوند. این ویندوز حاصل تجربه های ناموفق مایکروسافت در ویندوز8 و 8.1 است و ردموندی ها سعی کردند در این ویندوز آن اشتباهات را جبران کنند.

به گفته مایکروسافت، ویندوز10 همه انواع گجت های مختلف را هدف می گیرد و از کامپیوترهای دسکتاپ تا انواع موبایل و تبلت می توانند از این ویندوز استفاده کنند. اما یکی از دلایلی که ویندوز8 و 8.1 را با شکست مواجه کرد نبود منوی آشنای start در این ویندوزها بود و مایکروسافت با درس عبرتی که گرفته در ویندوز10 دیگر اشتباه قبل خود را تکرار نکرده است و منوی استارت بازهم به سیستم عامل محبوبش بازگردانده است.

مایکروسافت امکانات جدید و فوق العاده کاربردی را به این منوی استارت افزوده است. در این مقاله به بررسی تمام نکات و ویژگی های این منوی استارت – Start Menu – خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی متروی مدرن

مایکروسافت وقت زیادی را برای بازسازی منوی استارت ویندوز ۱۰ گذاشته است و مواردی نظیر وجود کاشی ها و طراحی صاف آن نشان دهنده این موضوع هستند. لیست برنامه‌های ضروری و همچنین نوار جست و جو هنوز هم در این منو جا خوش کرده اند. علاوه بر این، گزینه‌ی All apss جهت دسترسی به اپلیکیشن ها نیز در این منو تعبیه شده است.

امکان اتصال برنامه ها و کاشی های زیادی نیز به این منو فراهم شده است. این موضوع تاثیر مستقیمی بر سرعت عملکرد کاربران خواهد داشت. لازم به ذکر است که کاشی ها تنها برای برنامه های مخصوص به خود استفاده می شوند.

کاشی ها

این مربع ها و مستطیل هایی را که در تصویر مشاهده می نمایید به شما امکان دسترسی سریع به برنامه ها و بخش های مختلف را می دهند. کاشی ها قابل تعویض، تغییر سایز و ترتیب هستند و خوشبختانه انعطاف خوبی را از خود نشان داده اند.

برای تغییر اندازه هر کاشی بر روی آن کلیک راست نمایید و سپس و در قسمت Size یکی از گزینه‌های Small، Medium، Wide و Large را انتخاب کنید. همچنین با راست کلیک بر روی این کاشی ها امکان برداشتن آن‌ها از منوی استارت و یا نوار پایان وجود دارد.

موارد مختلف را به داخل منو بیاندازید

این قابلیت کمی قدیمی بوده و در ویندوز ۷ نیز وجود داشت. با انداختن هر فایل و پوشه بر روی آیکون استارت، آن را به داخل منو پین نمایید.

پیش زمینه های رنگارنگ

در ویندوز ۱۰ امکان تغییر رنگ پیش زمینه منوی استارت همانند استارت اسکرین وجود دارد. بر روی منوی استارت کلیک راست کرده و گزینه‌ی Personalize کلیک کنید. یکی از رنگ های قرار گرفت شده را مطابق تصویر انتخاب نمایید و نهایتا Apply کنید. توجه داشته باشید که رنگ انتخاب شده برای نوار ابزار پایین و همچنین منوی اپلیکیشن ها نیز انتخاب خواهد شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.