امروز:13 اردیبهشت 1403

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

کوکوی سیب‌زمینی از جمله غذاهایی است که سریع و راحت درست می‌شود، اما برای اینکه سریعتر این غذا را آماده کنیم باید زمان پخت سیب‌زمینی‌ها را حذف کنیم و در نتیجه از سیب‌زمینی خام استفاده کنیم.

 

کوکو سیب زمینی به روش سریع

 

مواد مورد نیاز:
– 3 عدد سیب‌زمینی بزرگ
– یک عدد تخم‌مرغ (سفیده و زرده آن را با هم مخلوط کنید)
– نصف پیمانه آرد سفید
– نصف قاشق چای‌خوری گشنیز یا نعنای خرد‌شده (در صورت دلخواه)
– یک حبه سیر (خرد شده)
– 2 قاشق سوپ‌خوری کره
– 2 قاشق سوپ‌ خوری روغن
– نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه:

1 – ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست آنها را بکنید. سپس آنها را با رنده متوسط رنده کنید. سیب‌زمینی‌های رنده شده را داخل کاسه بریزید و تخم‌مرغ را همراه آرد، سیر، سبزی‌معطر، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
2 – تابه‌ای آماده کنید، سپس روغن و کره را در آن بریزید و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید تا روغن داغ شده و کره آب شود. حالا یک قاشق پر از مخلوط را داخل روغن بریزید و دورتادور و سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید و در واقع شکلی شبیه دایره به آن بدهید.
وقتی یک رویزمانی کوکوها در روغن سرخ شد، آن رابرگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.نکته: در صورتی که مقدار روغن ذکر شده برای این منظور کافی نبود، مقداری روغن و همچنین کره به آن اضافه کنید.
(کره برای مزه‌ دار کردن کوکو به روغن افزوده می‌شود)
کار تمام است.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.