امروز:9 اردیبهشت 1403

اپل به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای رفع نگرانی‌های مربوط به تشعشعات آیفون 12 منتشر خواهد کرد

اپل در حال آماده‌سازی به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای رفع نگرانی‌های ادعایی تشعشع در مورد آیفون 12s سه ساله است، پس از آنکه قانون‌گذاران فرانسوی ادعا کردند که این تلفن از سطوح تشعشع مناسب فراتر رفته است. به گزارش رویترز، فرانسه فروش گوشی های هوشمند را پس از توصیه های سازمان دیده بان تشعشعات این کشور (ANFR) متوقف کرد، اما کوپرتینویی این اتهامات را رد می کند و به نظر می رسد مسئولیت پروتکل های آزمایش کشور اروپایی را بر عهده می گیرد.

برای این منظور، اپل تکرار کرده است که این یک نگرانی ایمنی نیست و خاطرنشان می کند که این تلفن توسط چندین نهاد بین المللی به عنوان مطابق با استانداردهای جهانی تشعشع تایید شده است. به‌روزرسانی نرم‌افزار سطوح تشعشعات را تنظیم نمی‌کند، زیرا این یک مشکل سخت‌افزاری است، اما «پروتکل مورد استفاده توسط تنظیم‌کننده‌های فرانسوی را تطبیق می‌دهد». بنابراین به نظر می‌رسد اپل فکر می‌کند این وصله نرم‌افزاری برای اینکه آیفون 12s بتواند آزمایش‌های تشعشعی آینده را طی کند، کافی است و می‌گوید مشتاقانه منتظر است «آیفون 12 همچنان در فرانسه در دسترس باشد».

فرانسه قوانین خود را در سال 2020 تغییر داد. این کشور هنگام آزمایش سطوح تشعشعات و میزان انرژی فرکانس رادیویی جذب شده توسط بدن با استفاده از یک قطعه خاص، به اندام‌هایی مانند دست‌ها توجه کرد. این نرخ جذب ویژه (SAR) نامیده می‌شود. در طول آزمایش‌های SAR که اخیراً در کشور انجام شده است، تنظیم‌کننده‌ها دریافتند که آیفون 12s در هنگام نگه‌داشتن گوشی از سطوح عادی جذب انرژی فراتر رفته، علی‌رغم اینکه سر و بدن را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

بلژیک و دانمارک هر دو در اینجا به کمک اپل آمده‌اند و ماتیو میشل، وزیر دیجیتالی‌سازی بلژیک، گفت که آزمایش‌های محلی «آمادکننده» هستند و در مورد تعلیق فروش توصیه می‌کنند. سازمان ایمنی دانمارک نیز از این روش پیروی کرد و نشان داد که هیچ نگرانی در مورد سطح تشعشع آیفون 12s ندارد. کارشناسان صنعت نیز بررسی کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که این یافته‌ها نشان‌دهنده هیچ خطر سوختگی یا گرمازدگی ناشی از تشعشعات تلفن نیست.

فرانسه می‌گوید که تعمیر نرم‌افزار اپل باید کافی باشد و به محض رسیدن آن، آزمایش را از سر می‌گیرند، که در یک بیانیه مطبوعاتی فرانسوی که توسط TechCrunch کشف شد، توضیح داده شد. اپل مرتباً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آیفون‌های خود را حذف می‌کند، بنابراین باید در آینده نزدیک ظاهر شود. در این بین، این شرکت انرژی خود را از آیفون 12 سه ساله متمرکز کرده و بر روی جذابیت جدید یعنی آیفون 15 متمرکز می کند.

اشتراک گذاری