امروز:28 فروردین 1403

بررسی تخصصی گلکسی نوت 5 ؛ قسمت اول-مشخصات کلی

سامسونگ گلکسی نوت 5 را در مراسم آنپکد در نیویورک در کنار گلکسی اس 6 اج پلاس معرفی کرد. این دو گوشی با مشخصات داخلی بسیار قوی ای عرضه شدند. همچنین سامسونگ گلکسی نوت 5 را با طراحی جدید نسبت به گوشی های قبلی گلکسی نوت 5 معرفی کرد. گلکسی نوت 5 بر اساس طراحی جدید ساخته شده بود که سامسونگ در پروژه ی زیرو آن را تدارک دیده بود. در آن پروژه که بعد از معرفی گلکسی اس 5 شروع شد سامسونگ بر طراحی متفاوت تاکید کرد و در سال جاری نتایج این پروژه مشخص شد. 4 گوشی پرچم دار با طراحی خاص جدید! این گوشی در کنار گلکسی اس 6 اج پلاس معرفی شد. این دو گوشی دارای مشخصات داخلی کاملا برابری هستند و از نظر ظاهری و اج بودن گوشه با هم تفاوت دارند. همچنین گلسی نوت 5 یک قلم استایلوس به نام اس پن نیز بیشتر دارد و همین باعث نوت بودن این گوشی شده است. ما در سری مقالاتی به بررسی همه جانبه ی گلکسی نوت 5 می پردازیم. شما به راحتی می توانید بخش های مختلف بررسی گلکسی نوت 5 را به مرور ببنید. در این قسمت اول بررسی گلکسی نوت 5 به بررسی مشخصات کل این گوشی می پردازیم. با آریامونز همراه باشید.

قسمت های دیگر

قسمت های مختلف بررسی گلکسی نوت 5:

قسمت اول: بررسی گلکسی نوت 5- مشخصات کلی

قسمت دوم: بررسی گلکسی نوت 5- نمایشگر

قسمت سوم: بررسی گلکسی نوت – باتری

با قطعیت می توان گفت که گلکسی نوت 5 یکی از قدرمند ترین گوشی ها از نظر مشخصات داخلی است. مشخصات داخلی این گوشی یک هیولای به تمام عیار را برای ما پدید می آورد. این گوشی یک گوشی 5.7 اینچی بوده که به صفحه نمایش 5.7 اینچی مجهز است. صفحه نمایش این گوشی با وضوح QHD می باشد و از نوع suoer Amoled می باشد. این گوشی همانطور که گفته شد با وضوح QHD یا 2560×1440 پیکسل می باشد. این نمایشگر با این کیفت تراکم پیکسلی 518 را پدید می آورد. در قلب این گوشی پردازنده ی قدرتمند اگزینوس 7420 قرار دارد که یک پردازنده ی 64 بیتی با ساختار 14 نانومتری می باشد. این پردازنده ی 8 هسته ای می باشد. در کنار این پردازنده یک رم 4 گیگابایتی نیز دیده می شود. رم 4 گیگابایتی بیشتری رمی است که در گوشی های تا به اکنون استفاده شده است.همچنین این گوشی دارای حافظه ی داخلی انتخابی 32 و 64 گیگابایت می باشد. در کنار این موارد به NFCنیز مجهز است. دوربین این دستگاه یک دوربین 16 مگاپیکسلی است و به لرزشگیر اپتیکال مجهز است. دوربین سلفی این گوشی نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی است. باتری به کار گرفته شده  برای این گلکسی نوت 5 یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است.

galaxy-note-5-16

این گوشی همچنین به تکنولوژی شارژ سریع نیز مجهز است. همچنین می توانید از شارژ وایرلس برای شارژ این گوشی استفاده کنید. سیستم عامل این گوشی نیز اندروید 5.1 می باشد. رابط کاربری این اندروید نیز رابط کاربری خاص سامسونگ به نام تاچ ویز است.

بخش اول بررسی گلکسی نوت 5 به پایان رسید بخش های دیگر گلکسی نوت 5 به زودی منتشر می شود.