امروز:8 اردیبهشت 1403

بررسی دوربین الجی جی 4 (LG G4)

دو روز پیش الجی از گوشی جدید خود یعنی الجی جی 4 پرده برداشت. این گوشی مانند اکثر پرچم داران 2015 با دوربین اصلی 16 مگاپیکسل معرفی شد. اما بعد از معرفی الجی جی 4 باید به سراغ بررسی این گوشی و تفاوت های آن با نسل قبلی و مقایسه با پرچم داران دیگر برویم. با آریامونز همراه باشید.

الجی جی 4 با دوربین 16 مگاپیکسلی معرفی شد. این گوشی با ماژول سونی معرفی شد که نمی توانیم نمونه ی آن را با در گوشی های دیگر بیابیم. مدل ماژول مورد استفاده در الجی جی 4  IMX234 می باشد. این ماژول دیافراگمی  برابر با 1.8 F داراست. دیافراگم گلکسی اس 6 برابر با 1.9 F می باشد. نسل قبلی سری جی الجی دارای دیافراگمی با  F 2.4 بود. به گفته ی الجی گوشی الجی جی 4 با دیافراگم جدیدی روانه ی بازار می شود و نسبت به جی 3 80 درصد نور بیشتری را جذب می کند و نسبت به گلکسی اس 6 تصاویر روشن تری را ثبت می کند.

الجی در گوشی الجی جی 4 خود از لرزشکر اپتیکال جدید استفاده کرده است که به گفته ی الجی این لرزشگیر نسبت به گذشته پیشرفت داشته است و اسم آن را به مدل 2 خود افزوده است. در نسل اول این لرزشگیر گوشی به ژیرسکوپی با دو محور طولی و عرضی مجهز بوده است اما در این نسل یک محور دیگر نیز به آن اضافه کرده است و این قابلیت از تاری تصاویر بسیار کم کرده است.

lg-g4-camera

همچنین در دوربین الجی جی 4 شاهد یک سنسور جدید به نام colour spectrum هستیم که توانایی خواندن رنگ های RGB و نور مادون قرمز را دارد و توانایی تنظیم نور محیط را نیز دارا می باشد.

دوربین الجی جی 4 به یک دوربین حرفه ای کوچک تشبیه شده است. الجی با قابلیت های نرم افزاری و امکانات سخت افزاری قابلیت تنظیم دستی بسیاری از موارد عکس را مانند ISO، نور دهی و سرعت شاتر و میزان سفیدی و همچنین تغییر فرمت به RAW را قرار داده است.

از دوربین اصلی این گوشی که بگذریم دوربین فرعی این گوشی نیز پیشرفت کرده است و به 8 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است. این دوربین از ماژول توشیبا استفاده می کند و قابلیت گرفتن عکس های ورزشی را نیز دارا می باشد.

نظر شما در مورد الجی جی 4 چیست؟ از امکانات دوربین آن راضی هستید؟ نظر خود را با آریامونز در میان بگذارید.