امروز:9 اردیبهشت 1403

بررسی تخصصی فبلت شیائومی می نوت پرو (Xiaomi mi note pro)

شیائومی چندی پیش از دو فبلت می نوت و می نوت پرو خود رونمایی کرد. این دو فبلت که قدرت بسیار زیادی دارند از طراحی خوبی نیز برخوردارند. شیائومی یکی از شرکت های عرضه کننده ی تلفن همراه با کیفت و با قیمت مناسب چین است که چند مدتی است که به خاطر محصولات با کیفیت خود اسم خود را بر زبان افراد مختلف انداخته است. ما در گذشته می نوت شیائومی را برای شما بررسی کردیم. امروز قصد معرفی می نوت پرو را داریم. با بررسی تخصصی می نوت پرو و آریامونز همراه باشید.

پردازنده ی می نوت پرو

می نوت پرو شیائومی یکی از فبلت های پر قدرت این روز هاست. در دل شیائومی می نوت پرو یک پردازنده ی 64 بیتی اسنپ دراگون 810 قرار گرفته است. این پردازنده ی هشت هسته ای از دو بخش 4 هسته ای تشکیل شده است که 4 هسته ی این پردازنده قدرتمند بوده و برای کارهای قدرتمند و بازی های گرافیکی استفاده می شود. نوع این 4 هسته Cortex-A57 می باشد و سرعت 2 گیگاهرتز را در بر دارد. در مورد 4 هسته ی ضعیف این پردازنده باید گفت که دستگاه در زمان های عادی و با کار عادی برای کاهش مصرف انرژی از این هسته ها استفاده می کند. نوع این پردازنده ها Cortex-A53 می باشد و فرکانس 1.5 گیگاهرتز را پشتیبانی می کنند.

نمایشگر می نوت پرو

از دیگر مشخصات فبلت می نوت پرو باید به صفحه نمایش آن اشاره کرد. شیائومی در این فبلت از صفه نمایش بسیار عالی  QHD استفاده کرده است. نمایشگر می نوت پرو 5.7 اینچی لمسی خازنی از نوع IPS LCD می باشد. این نوع از صفحه نمایش را می توان در آیفون اپل دید. رزولوشن این صفحه نمایش رزولوشن 1440 × 2560 می باشد و تراکم پیکسلی 515ppi را فراهم می کند. در حالت کلی می توان گفت که این نمایشگر واقعا عالی کار خواهد کرد و تصاویر بسیار عالی ای برای شما به وجود می آورد.

xiaomiminote01

دوربین شیائومی می نوت پرو

دوربین اصلی می نوت پرو یک دوربین 13 مگاپیکسلی با حسگر IMX214 سونی است. شیائومی در کنار این دوربین از دوفلاش LED استفاده کرده است.  درکنار این دوربین 13 مگاپیکسلی از یک دوربین 4 مگاپیکسلی آلترا پیکسل مانند دوربین گوشی اچ تی سی استفاده کرده است که کیفیت خوبی را به ارمغان می آورد.

کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی این گوشی 2160p و 1080p می باشد.

Exquisite-back-cover-made-of-glass

رم و پردازنده ی گرافیکی می نوت پرو

رم فبلت می نوت پرو یک رم بسیار قدرتمند است. این رم یک رم 4 گیگاباتی با معماری LPDDR4 می باشد. این رم بیشترین رمی است که تا به حال سازنده های دستگاه های همراه از آن استفاده کرده اند و سرعت بینظیری را برای شما به همراه خواهد داشت.

xiaomi-mi-note-hands-on-photos

ویژگی های دیگر شیائومی می نوت پرو

شیائومی این فبلت را به آخرین مودم LTE مجهز کرده است که حداکثر سرعت 450 مگابیت بر ثانیه را برای دانلود به ارمغان می آورد. حافطه داخلی این دستگاه 64 گیگابات بوده و شیائومی از اسلات اس دی کارت برای این گوشی استفاده نکرده است. باتری مورد استفاده در این فبلت یک باتری قدرتمند 3090 میلی آمپر ساعتی است.

شیائومی در این فبلت از بولوتوث ورژن 4.1 و وایرلس ۸۰۲.۱۱ac استفاده کرده است. پورت شارژ و انتقال اطلاعات این دستگاه نیز میکرو یو اس بی 2.0 می باشد. nfc و رادیو نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

سیستم عامل می نوت پرو، اندروید 5.0.1 می باشد و رابط کاربری استفاده شده در این گوشی  MIUI شیائومی می باشد.

شیائومی چندی پیش ویدئو یی در مورد برتری کالا های خود بر اپل منتشر کرد که می توانید توضیحات آن را از این جا ببینید.