امروز:6 اردیبهشت 1403

پوشش گیاهی با اسپری می‌تواند جایگزین بسته‌های پلاستیکی مضر مواد غذایی شود

بسته های پلاستیکی مواد غذایی ممکن است برای مدت طولانی تری برای محیط زیست خطرناک نباشد. محققان دانشگاه راتگرز و دانشگاه هاروارد یک پوشش گیاهی ساخته اند که سبزتر و ایمن تر از بسته بندی های پلاستیکی است. این رویکرد الیاف مبتنی بر بیوپلیمر و پلی ساکارید (متداول ترین کربوهیدرات موجود در غذا) را که به دور غذای شما می پیچند، «اسپری» می کند. محافظ حاصل به اندازه کافی قوی است تا در برابر کبودی محافظت کند و شامل عوامل ضد میکروبی طبیعی (اسید سیتریک، نایسین و روغن آویشن) است که می تواند علاوه بر جلوگیری از فساد، با باکتری ها و ویروس های مضر مبارزه کند.

در آزمایشات، این پوشش عمر مفید آووکادو را حدود 50 درصد افزایش داد. تجزیه زیستی فقط سه روز طول می کشد و می توانید پوشش را با آب بشویید. دانشمندان حتی تصور می کنند که الیاف را به حسگرهایی تبدیل کنند که می توانند برای کشتن باکتری ها فعال شوند.

هیچ اشاره ای به برنامه های کوتاه مدت برای تولید جایگزینی این پوشش اسپری نشده است. ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا نان یا میوه با محافظ سازگار با محیط زیست را بردارید. با این حال، ممکن است زمان زیادی باشد تا این فناوری به فروشگاه مواد غذایی شما برسد. این پوشش می تواند بار روی محل های دفن زباله را کاهش دهد، گسترش میکروپلاستیک ها را محدود کرده و ضایعات مواد غذایی را به حداقل برساند.

اشتراک گذاری