امروز:7 اردیبهشت 1403

گلکسی نوت 5 دو سیمکارته با پشتیبانی از حافظه جانبی به بازار خواهد آمد

گلکسی نوت 5 معرفی شد اما مانند بسیاری از کمپانی ها و پرچم داران بدون کارت حافظه جانبی بوده و شما نمی توانید از حافظه میکرو اس دی در آن استفاده کنید. البته این موضوع در گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج نیز وجود دارد و حتی گلکسی اس 6 اج پلاس نیز این مشکل را دارد. حالا نمی توان به آن مشکلی گرفت زیرا رقیب سامسونگ یعنی آیفون نیز  از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. در گذشته خبر هایی مبنی بر ارائه ی نسخه ای با پشتیبانی از کارت حافظه منتشر شد اما اینک دوباره خبر هایی نسبتا رسمی از معرفی ورژن دو سیمکارته با قابلیت پیشتبانی از کارت حافظه منتشر شده است. با آریامونز همراه باشید.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده قرار است ورژن دوسیمکارته ی گلکسی نوت 5 نیز وارد بازار شود. بر اساس اطلاعات این نسخه ی دو سیمکارته فقط در مناطق جغرافیایی خاص و بیشتر در آسیا عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعات در نسخه ی 2 سیمکارته جای اضافه ای برای اسلات کارت حافظه نخواهد بود  شما برای استفاده از کارت حافظه می توانید آن را داخل جایگاه سیم کارت دوم قرار دهید و به این صورت شما فقط یک انتخاب دارید یا سیم کارت دوم و یا حافظه جانبی.

این نوع گوشی دو سیمکارته را در گذشته شرکت میزو روانه ی بازار کرده است. اما باید کم کم به بازگشت جایگاه کارت حافظه به گوشی های سامسونگ امید داشته باشیم. دلیل آن را هم می توان این دانست که سامسونگ خود تولید کننده ی کارت های حافظه جانبی است و این جایگاه حافظه جانبی به فروش بیشتر کارت ها حافظه ی این شرکت نیز کمک می کند. اما در مقابل گوگل و شرکت هایی مانند اپل تولید کننده ی کارت حافظه جانبی نیستند و برای همین برای جذب مشتری برای حافظه های ابری خود بر روی بستر اینترنت تلاش می کنند.

باید صبر کرد و دید آیا سامسونگ در گلکسی اس 7 روند پشتیبانی از حافظه های جانبی را در نسخه اصلی تغییر می دهد یا خیر؟