امروز:6 مرداد 1403

آیفون تصویری چیست؟ تاریخچه و اجزای آن

یکی از ابزار های پیشرفته در حیطه امنیت خانه و ارتباطات آیفون تصویری می ‌باشد. کسانی که از این وسیله استفاده می‌ کنند با امکاناتی از قبیل صدای واضح، قابلیت تنظیم تصویر با کیفیت بالا و قابلیت دید در شب احساس امنیت و آرامش بیشتری به دست می ‌آورند.

لازم به ذکر است که آیفون تصویری برای کسانی که به تنهایی زندگی می ‌کنند یا منطقه مسکونی آن ها امنیت پایینی دارد، بسیار حائز اهمیت است. با به کارگیری این وسیله افراد می ‌توانند با بازدید کنندگان صحبت کرده و در صورت لزوم درب محل را برای آن ها باز کنند.

در واقع با این کار از ورود افراد متفرقه به منزل جلوگیری می ‌شود. تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

آیفون تصویری چیست؟

یک وسیله مدرن و پیشرفته که می‌ تواند صدا و تصویر را با کیفیت بالا ارائه دهد، آیفون تصویری نام دارد. کاربران با به کارگیری این تکنولوژی می ‌توانند در هر زمانی با سایر افراد در تماس بوده و صدا و تصویر آن ها را به طور همزمان دریافت کنند. به طور معمول این وسیله جهت افزایش امنیت درب ورودی منازل و ساختمان ‌ها به کار می ‌رود.

همچنین از آیفون تصویری در بعضی از اماکن عمومی نیز به کار می ‌رود تا ارتباط مردم و پرسنل راحت ‌تر شود. فناوری پیشرفته به کار رفته در آیفون تصویری یک ارتباط تصویری با کیفیت بالا و واضح را برای کاربران فراهم می ‌کند، و آن ها می ‌توانند با سایر افراد در هر زمان و مکان تعامل داشته باشند.

زندگی شهرنشینی و آپارتمان نشینی در شهر های بزرگی مثل تهران، کرج و… در واقع ضرورت داشتن این وسیله را بسیار زیاد کرده است. آیفون تصویری سیماران در کرج یکی از محصولات با کیفیت و با برند معتبر می باشد که ما در ادامه در خصوص تاریخچه آیفون تصویر توضیح خواهیم داد.

تاریخچه آیفون تصویری

تاریخچه آیفون تصویری مربوط به سال‌ های گذشته است. این سیستم ابتدا به طور تماس تصویری در مکان ‌های مانند مراکز خرید و هتل ‌ها به کار می ‌رفت اما با گسترش تکنولوژی آیفون تصویری توسعه یافت که شرکت ‌های گوناگونی در این زمینه شروع به فعالیت کردند.

آیفون تصویری با قابلیت اتصال چند واحد به طور همزمان و نمایش تصاویر روی مانیتور به افراد اجازه داد تا با یکدیگر ارتباط داشته باشند. پس از چند سال تکنولوژی آیفون پیشرفته شد و قابلیت‌ های به روزی مانند تشخیص حرکت و ضبط تصاویر نیز به آن اضافه شد.‌

اجزای تشکیل دهنده آیفون تصویری

آیفون تصویری از اجزای گوناگونی تشکیل شده است. حسگر حرکتی جهت تشخیص حرکت در محیط، صفحه نمایش با رزولوشن بالا جهت نمایش تصاویر، سیستم نورپردازی با قابلیت استفاده در شرایط تاریک، دوربین جهت ‌دار برای ضبط و ارسال تصاویر، دکمه‌ های تعاملی جهت کنترل تنظیمات، بلندگو و میکروفون برای ارتباط صوتی، سیستم‌ های اتصال بیسیم یا باسیم و… از اجزای تشکیل دهنده آیفون تصویری هستند.

آیفون تصویری یک پنل یا صفحه کلید ورودی دارد که در ادامه به آن اشاره شده است؛

اجزای پنل یا صفحه کلید ورودی

صفحه کلید ورودی این وسیله دارای اجزایی مانند پیچ مخصوص بستن پنل به قوطی پنل تصویری، شاسی های زنگ طبقات، پنل دوربین، میکروفون، ل ای دی ‌های مادون قرمز، شیشه محافظ لنز دوربین و… می‌ باشد که در ادامه توضیح داده شده‌ اند.

  • پنل تصویری:  پنل تصویری در آیفون ‌ها در واقع بخشی هست که تصویر را به نمایش می ‌کشد، کاربران به وسیله پنل تصویری می‌ توانند تصاویر را مشاهده و عملیات مورد نظر مانند کنترل دستگاه، مکالمه و نظارت را انجام بدهند.
  • پنل دوربین: این بخش قسمتی از دستگاه است که دارای لنز دوربین و حسگر تصویر می ‌باشد. با به کارگیری پنل دوربین کاربران توانایی مشاهده تصاویر زنده و ضبط آن ها را دارند.
  • شیشه محافظ لنز دوربین : جهت جلوگیری از خطراتی مانند گرد و غبار، خراشیدگی و ضربه بر روی لنز شیشه محافظ لنز دوربین به کار گرفته شده است.
  • ال ای دی های مادون قرمز : برای ارتباط با سایر دستگاه‌ ها در آیفون‌ های تصویری، ال ای دی‌ های مادون قرمز به کار گرفته شده که سیگنال‌ های مادون قرمز را ارسال می ‌کنند.
  • میکروفن: یکی از مهم‌ ترین قطعات موجود در آیفون تصویری میکروفون است، که صدا را ضبط می ‌کند.
  • شاسی های زنگ طبقات: بخشی از ساختار فیزیکی این وسیله شاسی‌ های زنگ طبقات می ‌باشند که دوربین را نصب و نگهداری می‌ کنند.
  • پیچ مخصوص بستن پنل به قوطی آن:  جهت ثبت و مستحکم شدن پنل تصویری، در آیفون این پیچ استفاده می ‌شود.
  • پیچ تنظیم زاویه دوربین: با استفاده از این پیچ کاربران می ‌توانند زاویه دوربین را تنظیم کنند، طوری که با استفاده از آن تصویر را به سمت مد نظر هدایت می ‌کنند.
  • ترمینال های اتصال مانیتور ها در پشت پنل: جهت انتقال سیگنال و اطلاعات مابین پنل تصویر و مانیتور این ترمینال‌ ها به کار می‌ رود. در واقع پس از اتصال سیم مانیتور به ترمینال تصاویر و صداها به مانیتور انتقال می ‌یابد.
  • سیم اتصال منبع تغذیه ۱۲ولت DC: با استفاده از این سیم اتصال دستگاه به منبع تغذیه برق برقرار می ‌شود.
  • سیم اتصال به درب باز کن:  جهت ارتباط بین دستگاه و در باز کن از سیم اتصال به در باز کن استفاده می‌ گردد. این سیم به در باز کن اتصال یافته و به واسطه درخواست کننده یا به طور خودکار در را باز می کند.

اجزای صفحه نمایش و گوشی

صفحه نمایش و گوشی آیفون از اجزای زیر تشکیل شده است؛

  • هدست: از این واحد صوتی جهت شنیدن صدا های دو طرفه به کار می رود.
  • اسپیکر یا بلندگو: این قطعه صدا هایی که دستگاه تولید می کند را پخش می کند. اسپیکر جهت انتقال صدا مثل صدای ضبط شده، اعلان، اطلاعات گویا به کار می رود.
  • میکروفن:این قطعه صدا را تشخیص و ضبط کرده که جهت برقراری ارتباط و شنیدن صدا به کار می رود.
  • کلید قطع کن:با استفاده از این قطعه آیفون تصویری قطع و روشن می شود.

مشخصات فنی نمایشگر سیاه و سفید

در این نمایشگر به طور معمول فناوری LCD به کار می رود که لمسی است و به وسیله ی آن کاربر تصاویر و ویدئو ها را می بیند.

  • لامپ LED: برای منبع نور پس زمینه صفحه نمایش لامپ LED به کار می رود که بعضی از آن ها دارای قابلیت تنظیم روشنایی هستند.
  • شاسی استارت :قسمتی از ساختار داخلی آیفون تصویری که برای پشتیبانی و ثبت مولفه ها در زمان روشن شدن دستگاه به کار می رود.
  • شاسی اینترکام :این قطعه برای به وجود آمدن ساختار محکم دستگاه به کار می رود که فراهم کننده شرایطی برای نصب میکروفن، پنل تصویری، دوربین و … است.
  • شاسی در باز کن:  این بخش در پشت پنل تصویری قرار گرفته که جهت اتصالات مابین درب باز کن و پنل تصویری به کار می رود. در واقع شاسی درب باز کن دارای قابلیت تنظیم زاویه دوربین است.
  • کلید تنظیم روشنایی :برای تنظیم نور صفحه نمایش و روشنایی این کلید به کار می رود.

نتیجه گیری

یکی از ابزار های پیشرفته امروزی آیفون تصویری است که جهت افزایش امنیت ساختمان، منازل اماکن عمومی و … به کار می ‌رود. آیفون تصویری از اجزای گوناگونی تشکیل شده است. افرادی که به تنهایی زندگی می ‌کنند یا محیط زندگی آن ها از امنیت کمی برخوردار است، می‌ توانند با به کارگیری آیفون تصویری امنیت محل زندگی خود را افزایش دهند.

با پیشرفت علم و فناوری امروزه آیفون تصویری با امکانات بالایی به بازار عرضه می‌ شود که کاربران گرامی می‌ توانند با توجه به سلیقه خود انواع آیفون تصویری با امکانات متفاوت را خریداری کنند.

اشتراک گذاری