امروز:9 فروردین 1403

بزرگ ترین شرکت هواپیمایی آمریکا هک شد

 هک در دنیایی سایبری بسیار رایج است که خود هکر ها به دسته های مختلفی قابل تقسم هستند که خطرناک ترین آن هکر های کلا سفید هستند که عامل نفوذی در شبکه هستند برای دستیابی به اطلاعات و خرابکاری در تازه ترین خبر های منتشر شده بزرگی ترین شرکت هواپیمایی آمریکا به دست هکر های چینی که بسیار ماهر و خبره هستند هک شده است  با ما در آریا مونز همراه باشید.

 

 

بزرگ‌ترین خطوط هوایی جهان اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر بروز این حمله سایبری دیده نمی‌شود. اتفاقات رخ داده در این شرکت‌های مسافرتی به حملات هکرهای چینی مربوط است که اخیرا شرکت بیمه آنتم و اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا را هک کردند

شرکت مسافرتی سابر گفت: ما اخیرا از یک اتفاق امنیتی سایبری مطلع شده‌ایم. در حال حاضر ما از این موضوع که این حمله اطلاعات حفاظت‌ شده حساس نظیر اطلاعات کارت‌های اعتباری یا اطلاعات شخصی افراد را در معرض خطر قرار داده باشد اطلاعی نداریم، اما تحقیقات ادامه دارد.
شرکت سابر یکی از شرکت‌های تابعه سابق خطوط هوایی امریکن ایرلاینز است که در سال 2000 مستقل شد، اما همچنان از آدرس‌های IP ثبت شده به نام خطوط هوایی امریکن ایرلاینز استفاده می‌کند.این در حالی است که کیسی نورتون سخنگوی امریکن ایرلاینز اعلام کرد که این شرکت هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اطلاعات مشتریانش در معرض خطر قرار گرفته باشد مشاهده نکرده است.

شرکت امریکن ایرلاینز با کارشناسان امنیت سایبر که امضاهای دیجیتال، آدرس‌های IP و نوع حمله را بررسی کرده‌اند همکاری دارد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر بروز یک حمله مشابه آنچه که در اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا رخ داد دیده نمی‌شود. هکرهای چینی سیستم‌های رایانه‌ای شرکت سرمایه‌گذاری یونایتد کانتیننتال را که این شرکت در ماه می یا اوایل ژوئن مطلع شد هدف قرار داده اند، نه به خاطر اتفاقات امروز بلکه به خاطر حملات سایبری شایع در صنعت هوایی تلاش‌های خود را دو برابر کرده و کارشناسان امنیت سایبر بیشتری را برای تحقیق و محافظت از سیستم‌های خود استخدام کرده‌ایم.

علاقه مند به کامپیوتر از سخت افزار تا نرم افزار مشتاق یادگیری