امروز:6 اردیبهشت 1403

مخابرات دیگر قصد فروش اینترنت را به دلیل بدهی ندارد

معاون شرکت مخابرات در رابطه با درخواستی که به شرکت ارتباطات مبنی بر افزایش پهنای باند داده بودند اعلام کرد:

ما نزدیک به 4 ماه است که درخواست افزایش پهنای باند به این نهاد داده ایم اما هنوز هیچ گونه پاسخی از طرف آنها دریافت نکرده ایم.

همچنین در مورد فراهم سازی پهنای باند هر استان تا 80 درصد قبل از درخواست نیز اظهراتی را بیان کردند:

ما ظرفیت اینترنت هر استان را به موقع افزایش می دهیم یعنی قبل از اینکه پهنای باند در هر استان به اتمام برسد ،ما ظرفیت را افزایش می دهیم. مثلا در استان کرمان ما هیچ گونه پهنای باندی اضافه نکرده ایم چون هیچ درخواستی نیز صورت نگرفته بود.

آقای دکتر زارعیان همچنین در مورد اینکه طبق قوانین درج شده ی کمسیون تنظیم مقررات این شرکت فعالیت کرده اند نیز توضیحاتی دادند:

در مورد اینکه دستور دادند در 6 استان کشور اینترنت نفروشیم هم هیچ نامه ای دریافت نکرده ایم پس اقدامی صورت نگرفته است.

ایشان اظهار کردند که شرکت مخابرات ایران حدود 350 میلیارد تومان بدهی در دست دارد که دلیل آن هم فراهم نکردن پهنای باند مورد نیاز این شرکت بوده است و افزودند: مخابرات ایران این بدهی را بیشتر از مشترکین اینترنتی اش دریافت می کند و به شرکت ارتباطات پرداخت می کند اما همیشه ما در این رابطه تاخیر در پرداخت داشته ایم و چیز عجیبی هم نیست اما این مقدار بدهی کمی عجیب به نظر می رسد.

وی اشاره کرد که مبلغ بدهی فوق بیش از اندازه است و اشتباهی صورت گرفته و در این رابطه اضافه کردند:

درست است که ما به این شرکت بدهی داریم و در آن شکی هم نیست ،اما این مقدار بدهی خیلی بیش از حد زیاد می باشد و درست نیست.

در آخر نیز ایشان گفتند که مشترکین تلفن های همراه و ثابت نیز بیش از 1800 میلیارد تومان به این شرکت بدهکار هستند و این نیز مشکل بزرگیست.

هفته ی قبل رگلاتوری به شرکت مخابرات دستوری مبنی بر توقف فروش اینترنت به 9 استان کشور را صادر و در اخبار منتشر کرد. و همچنین شرکت ارتباطات زیر ساخت هم اعلام کرد تا زمانی که شرکت مخابرات تمامی بدهی های خود را نپردازد؛ حق هیچ گونه فروش اینترنت را نخواهد داشت و ما نیز پهنای باند مورد نظر را فراهم نخواهیم کرد.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.