امروز:15 اردیبهشت 1403

زندگی نیک وودمن ثروتمندین مدیرعامل آمریکایی

 

 

 

نیک وودمن بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ساخت دوربین های ورزشی با نام  GoPro  بیشترین دستمزد را به عنوان مدیر عامل در در سال ۲۰۱۴ در  آمریکا گرفت.

موفقیت های مالی وودمن بیش از یک دهه است که ادامه دارد. وی در سال ۲۰۰۴ میلادی شرکت GoPro را تاسیس کرد و در ابتدا صرفا قصد داشت که در زمینه ساخت مچبند برای دوربین های کوچک فعالیت نماید و عاقبت شاخه و برگ بیشتری به کسب و کارش داد و تصمیم گرفت سخت افزار مورد نیاز برای این کار را نیز خودش تولید کند.

از آن زمان تا کنون، زندگی وودمن هیچگاه سراشیبی نداشته و در کنار فعالیت های حرفه ای اش سعی نمود تفریحاتی مانند موج سواری، اسنوبرد، دوچرخه سواری در کوهستان، مسابقات اتومبیلرانی را دنبال کند.

همکلاسی های دوره دبیرستان وودمن او را به عنوان فردی پرانرژی می شناسند که راس ساعت 5 بعد از ظهر از خواب بلند می شد تا پیش از حضور در کلاس موج سواری کند. او در مصاحبه با مجله داخلی دانشگاه کالیفرنیا گفته بود: کودکان سراسر دنیا حالا به محتوی حرفه ای دسترسی دارند و می توانند از این طریق علائق خود را دنبال کنند، درست همانطور که من با الهام از بریده های مجله Surfer که روی دیوارها چسبانده می شد، به دنبال موج سواری رفتم.»

یکی از دوستان نزدیک او را فردی بسیار پرانرژی فعال معرفی می کند که هر روز ساعت 5 صبح بیدار شده و قبل از آغاز کار به موج سواری می رود. او در مصاحبه با مجله داخلی دانشگاه کالیفرنیا گفته بود: «کودکان سراسر دنیا حالا به محتوی حرفه ای دسترسی دارند و می توانند از این طریق علائق خود را دنبال کنند، درست همانطور که من با الهام از بریده های مجله Surfer که روی دیوارها چسبانده می شد، به دنبال موج سواری رفتم.»

 

وودمن پس از تشکیل نخستین استارتاپ خود که یک شرکت بازاریابی اینترنتی بود و در جریان از میان رفتن حباب دات کام  در اوایل دهه 2000 میلادی از هم فروپاشید، تصمیم گرفت که سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار بعدی اش را خودش فراهم نماید. به همین منظور همراه با والدینش به کالیفرنیا بازگشت و سواحل آن را با ون فولکس واگن خود به نام The Biscuit طی کرد و در جربان همین سفرها هم روی ساخت نخستین مچبندها و دوربین های GoPro کار می کرد.

وودمن پس از تشکیل نخستین استارتاپ خود که یک شرکت بازاریابی اینترنتی بود و در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی ورزشکسته شد، تصمیم گرفت که سرمایه خود را برای یک کسب و کار پر رونق فراهم کند. به همین منظور همراه با والدینش به کالیفرنیا بازگشت و سواحل آن را با ون فولکس واگن خود به نام The Biscuit طی کرد و در جربان همین سفرها هم روی ساخت مچبندها و دوربین های GoPro کار می کرد.

 

these-days-woodman-still-has-a-need-for-speed-in-2013-he-used-a-gopro-hd-hero3-to-film-himself-competing-in-the-540-mile-general-tire-vegas-to-reno-desert-race

وودمن نخستین دوربین های GoPro خود را در فروشگاه های لوازم موج سواری و کانال QVC به فروش می رساند. که برای اولین بار نیز پس از این فروش رسانه ای شد.

وودمن پس از این موفقیت یک خودروی Lotus Exige را خریداری کرد تا از آن برای تست جدیدترین مچبندهای خود استفاده نماید. نیل دانا نخستین کارمند این شرکت و دوست صمیمی وودمن می گوید: او تمام طول روز را با سرعت ۱۳۰ مایل بر سایت طی می کرد و در اصل نقش مهندس تست محصولات را بر عهده داشت. وودمن از آن دسته افرادی است که اصطلاحا عشق سرعت دارند و در سال ۲۰۱۳ میلادی در حالی که مسیر ۵۴۰ مایلی بیابان General Tire Vegas to Reno را طی می کرد با استفاده از یک دوربین GoPro HD Hero3+ از خود فیلم گرفت.
او فردی پر انرژی است و اظهار داشته برند ردبول الهام بخش شیوه زندگی اش و نیز خلاقیت اودر کسب و کارش بوده است. او به سایت خبری Fortune گفته است که در زمان راه اندازی GoPro شیفته این برند شد و همین نوشیدنی بود که به او انرژی لازم را برای حرکت داد.

در ژانویه سال ۲۰۱۴، وودمن جایزه تکنولوژی و مهندسی امی را در بخش دوربین های مستحکم کوچک برای فیلم برداری اچ دی از آن خود کرد. سهام کمپانی GoPro در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۴ به صورت عمومی عرضه شد و هر سهم آن با قیمت ۳۱٫۳۴ دلار معامله گردید. طبق اسناد کمیسیون ارز و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، خانواده او پس از خریداری اوراق بهادار این شرکت میلیونر شدند.