امروز:31 فروردین 1403

ثبت 24هزار عکس در 248 ساعت برای ساخت Watch Face گل در اپل‌واچ

Watch Faceهای پویای اپل‌واچ یکی از زیبایی‌های این محصول اپل است که ممکن است شماری از کاربران علاقه‌ای به استفاده از این تصاویر نداشته باشند، اما شاید برایتان جالب باشد که اپل برای به دست آوردن بهترین خروجی، بیش از ۲۴٫۰۰۰ بار اقدام به ثبت تصویر یک گل کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط آلن دای، مدیر تیم طراحی اینترفیس اپل‌واچ، اپل تمامی تصاویر قرار داده شده را عکاسی کرده است.

 

آلن دای در این خصوص می‌گوید:

 

ما تمامی تصاویر را عکاسی کرده‌ایم. واچ‌فیس‌هایی نظیر گل، عروس دریایی و پروانه همگی با استفاده از دوربین ثبت شده‌اند.

 

براساس اطلاعات ارائه شده واچ‌فیس گل با استفاده از روش Stop-Motion تصویربرداری شده است. روش Stop-Motion در واقع پایه‌ای‌ترین روش برای تهیه‌ی فیلم‌های انیمیشنی است که در آن تصاویر ثابت بصورت پشت سر هم نمایش داده شده و در نتیجه تصاویر بصورت متحرک و پویا نمایش داده می‌شوند. دای مدعی شده که برای تهیه‌ی تصویر پویای گل، ۲۴٫۰۰۰ تصویر در طول ۲۸۴ ساعت گرفته شده است. وی همچنین به فرآیند ثبت تصاویر عروس دریایی نیز اشاره کرده است. متخصصان اپل با ایجاد یک تانکر بزرگ و قرار دادن یک عروس دریایی در آن، با استفاده از یک دوربین با رزولوشن 4K تصاویری را با نرخ ۳۰۰ فریم در هر ثانیه ثبت کرده‌اند. باید به این نکته اشاره کرد که رزولوشن اپل واچ تنها ۳۱۲ در ۳۹۰ پیکسل است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.