امروز:31 فروردین 1403

چرا ما در کارهای خود تنبل می شویم

تنبلی که خیلی ها ایرانی ها را ذاتا انسان های تنبلی می دانند.این یک امر کاملا طبیعی است که گاهی انسان برای رفع خستگی و مقداری استراحت کردن تن به کار نمی دهد و این تنها تفاوت ما با یک ربات هست اما زمانی است که خستگی خود را در کرده اید اما باز هم تن به کار نمی دهید در اینجا یکسری عوامل پنهان وجود دارد که شما تنبل شده اید.

1- در بیشتر موارد تنبلی، فرد دچار بی انگیزگی است. به عنوان مثال زمانی که شما اهمیت انجام یک کار خاص را میدانید اما با توجه به این شرایط باز هم تن به کار نمی دهید .در این موارد تنها راه کار این است که انکیزه ی خود را بیشتر بکنیم

 

rt

 

2- ترس یکی از عوامل اصلی تنبلی است. ترس از ناشناخته و یا ترس از تجربه بد در گذشته.کاربردی ترین روش برای غلبه بر این تنبلی در وهله اول بالا بردن اعتماد به نفس است، و در درجه دوم بالا بردن توانایی پیش بینی سختی‌های ممکن در انجام یک فعالیت و پیدا کردن راه حل‌‌ رفع آنها است. این امر بدین راحتی ها بدست نمی آید بلکه تنها با تجربه ی فراوان در امور انجام یک کار بدست می آید.اگر شما در کاری تازه کار باشید و از طرفی پروزه ای عظیم را در حال انجام دادن باشید چون آخر این مسیر را هنوز در ذهنتان تجسم نکرده اید کاملا واضح است که کمی بترسید.

qwe

3- کمبود انرژی انسان برای انجام کاری ناشی از 3 فاکتور زیر است :
کمبود خواب
رژیم غذایی نامناسب
کمبود فعالیت های فیزیکی
خوب همانطور که میدانید از مسئله خواب نمی‌توان به راحتی گذشت، یک فرد بالغ باید بین ۷ تا ۸ ساعت خواب مفید داشته باشد. درباره رژیم غذایی هم باید مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و نشاسته‌ای را به حداقل رسانده و به صورت منظم به مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی پرداخت. فعالیت فیزیکی باید به بخش جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شود، زیرا از یک سو باعث کاهش استرس می‌شود و از سویی دیگر باعث افزایش توان بدنی می‌شود.

 

werty

4- برخی اوقات جدا از مسائل بالایی یکسری مواقع خاص برای انسان پیش می آید که فرد دچار تنبلی می شود فردی که هر شب ساعت 10 شب می خوابد حال باید در شب بخاطر یک امتحانات تا پاسی از شب بیدار بماند این امر تقریبا غیر ممکن است.تقسیم کار بهترین راه حل برای این مسئله هست.رای فائق آمدن به این مشکل باید برای انجام کارهای خود برنامه ریزی دقیق کرده و خود را ملزم به انجام آن کنید. به طور مثال ۳۰ روز دیگر یک ارائه پژوهشی دارید؛ باید از هم اکنون برنامه خود را تنظیم کنید و زمانی که نیاز به آماده کردن این ارائه دارید را در این ۳۰ روز تقسیم کنید

weeq

5- مورد پایانی جز اعم از مواردی که متاسفانه هیچ راه حلی برای ان یافت نشده است و ان هم مسائل روانی و روانشناختی فرد است به عنوان مثال فردی در مسئله ای خاص در دوران کودکی خاطرات بدی دارد حال از ان به بعد نسبت به ان مسئله حساس شده و به نوعی به ان تن نمی دهد و دچار تنبلی می شود برای این کار تنها راه کار رفتن پیش روانشناس هست.

Web Developer and Design