امروز:9 فروردین 1403

خیره شدن به نمایشگرها باعث تضعیف چشم نمی شود

ساعت ها افراد و کودکان پشت تلویزیون می نشینند و به فیلم یا برنامه ی مورد علاقه خود توجه دارند اما نمی دانند تمامی این لذت هایی که از طریق چشم با یک پیام به مغز آنها داده می شود و باعث لذت بردن انها می شود دچار آسیب عجیب در بخش چشم می شود.این جمله ای بود که تا دیروز توسط متخصصان بیان می شد.
در سال‌های اخیر مدت زمان پشت میز نشینی افراد و خیره شدنشان به صفحه‌ی نمایشگر افزایش یافته است، در همین راستا محققان دانشگاه اوهایو نتایج جالبی را پس از 20 سال تحقیق و مطالعه منتشر کرده‌اند.با این حال محققان دانشگاه اوهایو نتایج جالبی را در این زمینه منتشر کرده‌اند، این دانشمندان طی 20 سال تحقیق و مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که خیره شدن به کامپیوتر یا دیگر نمایشگرها باعث نزدیک بینی چشم نمی‌شود. این محققان تعداد 4500 نفر از کودکان بین 6 تا 11 ساله را طی دو دهه تحت مطالعه قرار داده‌اند، در طول این تحقیق و مطالعه روی تماشای آن‌ها به تلویزیون نظارت داشته و سپس چشم آن‌ها را بررسی می‌کردند.

28-7-1390-IMAGE634547185277582940

کارلا زدنیک رئیس دانشکده بینایی سنجی بیان کرده است :

تا به حال و بیش از ۱۰۰ سال تصور می‌شد خیره شدن و تماشا کردن باعث نزدیک بینی چشم می‌شود، یا عامل خطر شمرده می‌شد. در این مجموعه مطالعات اخیر نتایج مهمی که به دست آوردیم مشخص شد که هیچ ارتباطی بین خیره شدن و نزدیک بینی چشم وجود ندارد.

پروفسور زدنیک معتقد است دلیل افرادی که به نزدیک بینی مبتلا می‌شوند این است که کره‌ی چشم آن‌ها بسیار زمان برده تا رشد کند. این مطالعات اخیر از نتایجی که دیگر داشمندان گرفته‌اند حمایت می‌کند.

 

Web Developer and Design